עשר המלצות ב קלוז' Cluj - עיר הסטודנטים

קלוז' נאפוקה היא העיר השנייה בגודלה ברומניה. בירת מחוז טרנסילבניה ומעוז סטודנטים בלתי מעורער.
בקלוז' חיים כ 350,000 איש, מתוכם כ 100,000 סטודנטים הלומדים באוניברסיטאות השונות, אך עיקרם סטודנטים לרפואה.
ככורח יוצא מכמות כה מכובדת של חבר'ה צעירים/רווקים/רחוקים מהבית/צרכני קפאין/כל האפשרויות גם יחד, קמה בקלוז' סצנת לילה לא רעה בכלל והאווירה ברחובות העיר (במרכזה במיוחד) היא אווירה קלילה ומאגניבה ביותר.


Chios אחד המקומות הרומנטיים בקלוז'

הליכה לאורך הנהר או בסמטאות של מרכז העיר, הופכת במהירות לשיטוט איטי ובהייה בחלונות רחבים המציגים מסעדות מושקעות, בתי קפה מעוצבים לעילה וחנויות בוטיק קטנות ומתוקות. איפה תמצאו את פינות החמד האלו? יצאתי לברר והנה מה שגיליתי, קלוז' נאפוקה מהזווית הסטודנטיאלית:



ארוחת הבוקר הטובה ביותר -  Da Pino  לחצו פה

ארוחת הבוקר פה, לא סתם טובה, היא משובחת. אחת הטעימות שאכלתי ברומניה. 
מדובר במעדניה (שהיא שלוחה של מסעדה יוקרתית הצמודה אליה) עם מקרר גבינות, ריבות ומאפים שיגרמו לכל פודי מתחיל לרייר כבר מקצה הרחוב.
ביצת עין בתוך לחמניה בתוך בייקון


הקפה הטוב ביותר Un Dulce  לחצו פה

במהלכו של יום כנס ארוך ורווי הרצאות, יצאתי לרחובות העיר לחפש לי קפה ראוי שיעיר אותי וינער אותי להמשך היום. מבעד לחלון המעוצב, ראיתי את מכונת הקפה המבריקה והרחתי את פולי הקפה שנטחנו בפנים. מיד נכנסתי פנימה, כדי לגלות שהמקום שייך לאחד ממשתתפי תוכנית "מאסטר שף" הרומנית. ולאד מוראשן ידוע בקינוחים שלו ובקייטרינג שלו. אך אני נשארת עם המלצתי על הקפה. שווה ביקור.



מתחם עבודה משותף Cowork  לחצו פה

אם אתם סטודנטים בקלוז' או שהגעתם במסגרת עבודה ומחפשים מקום להניח בו את הלפטופ ולהתרכז כמו שצריך לכמה שעות, מתחם העבודה המשותף הזה עושה את העבודה. מטבחון צנוע אך נקי, שולחנות אישיים ופינות ישיבה, אינטרנט מהיר ומחשבים זמינים. כל אלו יחד עם אווירה אירופאית מגניבה שמספק תנור הקרמיקה שברכז החדר והפטיו הירוק דרכו נכנסים.


פסנתר וגיטרה ממתינים למי שרוצה להנעים את האווירה בין מצגת למצגת


הסיור הטוב והזול ביותר Cluj guided tours לחצו פה

כל יום ב 11:00 וב 18:00 יוצא סיור מודרך חינמי מהכיכר המרכזית של קלוז'. את המדריכים ניתן לזהות ע"פ השילוט הירוק. עשינו שני סיורים, עם אלכס ועם לורנה, על אחד סיפר אנקדוטות שונות והאיר את העיר באור אחר. שני הסיורים היו מצוינים ושמחנו להשאיר להם טיפ של 50 ליי בסופו.

הסיורים יוצאים מהכיכר המרכזית

הרחוב הטוב ביותר  Strada Universității

זהו אחד הרחובות המובילים אל הכיכר המרכזית של קלוז'. על פניו, עוד רחוב עתיק שנשפך אל מרכז העיר. אך אל תטעו, זהו אינו סתם רחוב. הוא אומנם קצר למדי אך הצליח למשוך אליו מספר עסקים קולינארים ותרבותיים מעניינים.
כמו למשל:

קפה Sisters  לחצו פה

משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה יושבים אנשים מחוץ למקום הזה המגיש אך ורק שתייה (טוב, יש גם אפשרות למאפה ועוגיות). התפריט עשיר למדי באפשרויות השתייה השונות, אך בעיקר המוזיקה הטובה היא שמביאה אנשים למקום. מומלץ בחום, בכל שעה שהיא. 


בבוקר שותים פה קפה, בלילה עוברים לאלכוהול
בבוקר בית קפה, בערב כמעט דאנס בר


קפה ותרבות ב Casa Tiff לחצו פה

בפאטיו החבוי בין שני בניינים נמוכי קומה, חצי מתחבא, חצי מציץ לו המקום הקסום הזה. הופעות ומוזיקה טובה בערבים, ובצהריים ארוחות צהריים חביבות.


פאטיו חבוי בינות בניינים


בוהמיה, שקט ומזון ב Insomnia לחצו פה

גם פינת החמד הזו נמצאת על אותו הרחוב הקטן. בימי הקיץ, ניתן לשבת בחצר הפאטיו המתחרה בעיצוב הפנים האקלקטי בוהמייני של המקום. ארוחות קלילות לצד מוזיקה נעימה ומקומות ישיבה שקטים לעבודה, כל אלו שבו את ליבי.

הכניסה לחצר של Insomnia
אגב, בקרב הסטודנטים המקומיים, הרחוב המתחרה הוא רחוב Piezisa, שם חיי הלילה הסוערים והמקומות לבלות בהם את השעות הקטנות.

הטבעונית הטובה ביותר Samsara לחצו פה

למעשה היחידה שהייתי בה, אבל היא הייתה כל כך מוצלחת שאני בספק שיש משהו טוב יותר בסביבה הקרובה והרחוקה. מסעדה מצוינת בעיני, עם מגוון גדול מאוד של מנות צמחוניות וטבעוניות. ראשונות, עיקריות וקינוחים! החצר שלהם מקסימה ומזמינה. קרוב לנהר, קרוב לבית הכנסת העתיק, שווה ביקור.





הבירה הטובה ביותר ב Euphoria לחצו פה

יודעי דבר יגידו שבירה טובה תלויה באיכות השמרים, באיכות התסיסה, באיכות הזכוכית/החבית. בהתחשב בעובדה שאיני מומחית לעניין, ארשה לעצמי להגיד שבירה טובה היא תוצר של קירור נכון, מוזיקה מדוייקת, מסכי משחק וחברה טובה. את כל זה תמצאו על שפת הנהר במתחם גדול ומזמין שהצליח להפתיע אותי גם בקוקטיילים שלו ובקינוחים שלו. מומלץ בחום!


כוסות בירה, בקבוקי בירה, הכל בירה


הפיצה הטובה ביותר - Acrobatica  לחצו פה 

הלוגו שלהם תפס לי את העין ואז הביקורות ברשת אישרו את שרציתי לבדוק, מדובר בפיצה עם בצק דק ופריך, גבינה מצוינת ותוספות טריות. יחד מתקבלת פיצה נהדרת שנטרפה במהירות הבזק על ידי כל המשתתפים בחגיגה.




















אלו עשר ההמלצות שלי, לבילוי צעיר, תוסס וקצת שונה בקלוז' נאפוקה שברומניה.
ממשיכים לבוקרשט? מוזמנים להציץ פה ולקרוא על ההמלצות להיפסטרים.
נוסעים לקלוז' עם ילדים? היכנסו לפה
עוד עיר עם אווירה סטודנטיאלית, היא יאש. הכנסו לקרוא

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול