עשר המלצות לביקור ב קלוז' Cluj עם ילדים


קלוז'-נאפוקה, העיר השנייה בגודלה ברומניה.
כשמה כן היא, יישוב צר היושב בעמק בינות לגבעות ירוקות הסובבות אותו. לפני מאות שנים הגיעו לשם הרומאים לחצוב ולמצוא מלח ומאז העיר הלכ הוגדלה.
כיום מתגוררים בה כ 350,000 איש, 100,000 מהם סטודנטים באוניברסיטאות השונות. עובדה המעצבת את קלוז' כמקום צעיר, תוסס וקליל. שיטוט ברחובות העיר גילה לנו המון בתי קפה מעוצבים ומסעדות יפות. 


סירות פדלים בסנטרל פארק

הגענו לסופ"ש עם הילדות, שמיד איתרו גני שעשועים ענקיים ומקומות ידידותיים למשפחות. נוסעים לרומניה עם ילדים? להלן המלצותינו לבילוי משפחתי קצר בקלוז':


סיור בעיר העתיקה - Cluj guided tours לחצו פה 

התחלנו בכיכר המרכזית הגדולה עם העתיקות הרומיות, הפסל של המלך מתיה והכנסייה המרכזית, משם המשכנו לכיכר הקטנה דרך המקום בו נולד המלך מתיה והמשכנו לשוטט.
אם הילדים גדולים או יש לכם אפשרות להתפצל, אני ממליצה בחום על סיור מודרך חינמי vיוצא כל יום ב 11:00 ו 18:0 מהכיכר. שעתיים של אנקדוטות וסיפורים מעניינים עם מדריכים מקסימים. שמחנו להשאיר להם טיפ של 50 ליי על המאמץ והעניין הרב.


הבית בו נולד המלך מתיה


המדריך מספר על אובליסק קארולינה

סנטרל פארק

מזג האוויר האיר לנו פנים ויכולנו לבלות אחר צהריים שלם בפארק. הפארק המרכזי סיפק לנו מתקני משחקים גדולים (ולידם טרמפולינות ב 5 ליי, רכבת קטנה לסיור בפארק, אופניים להשכרה ועוד), סירות פדלים לשיט באגם, דוכנים מזון רומני טרי וטעים, עצי פרי לקטוף מהם תפוחים וערמונים, וערסלים. אבל הכי הכי חשוב - הגענו לפארק ביום שבת הידוע כיום החתונות, התיישבנו ליד האנדרטה הגדולה בפגודה המעוטרת של העירייה וצפינו בטקסי החתונות בזה אחר זה. אין ספק שמבחינת הבנות זו הייתה ה-אטרקציה של הטיול (אולי גם מבחינתי).


סירות פדלים בסנטרל פארק


בפארק חיכו לנו מתקני משחקים, טרמפולינות ועוד


חינוך מגדרי מתחיל בקלוז'


תצפית על העיר - Cetățuia Park

למחרת עלינו לפארק שעל הגבעה, שם עברנו בשרידי המבצר הישן, במגדל הצנחנים ובגן השעשועים (פשוט אך חמוד). עיקר העניין הייתה הטיילת הקטנה וממנה תצפית (ורוחות) על העיר. אפשר לעלות לתצפית במדרגות או להגיע עם רכב. נקודת המוצא של המדרגות קרובה לבית הכנסת הישן ששמחנו לעצור לידו ולהתרשם.


תצפית על העיר ואצטדיון ארנה

בית הכנסת העתיק בקלוז'

הגן בוטני לחצו פה

בעקבות ההמלצות הרבות ברשת, שמנו פעמינו אל הגן הבוטני של קלוז'. בילינו שם בוקר רגוע ועשינו פיקניק קטן על ספסל ביער. הבנות התרוצצו והוציאו מרץ בינות לגינה היפנית, ערוגות הפרחים והחממות המעניינות. יחד עם זאת, אני חייבת לסייג ולכתוב שהגן הבוטני בבוקרשט גדול ומרשים הרבה יותר, אזי, אם אתם צריכים לבחור ביניהם, וותרו על הגן שבקלוז'....

הגן הבוטני בקלוז'
הגן היפני


מכרה המלח של טורדה - Salina Turda לחצו פה

במרחק של חצי שעה נסיעה בלבד, נמצא מכרה המלח הגדול והעתיק של טורדה. האולם העתיק של המכרה נכרה כבר ב 1650 למאד המכרה הלך והתרחב עד לממדי ענק של עשרות אולמות ומנהרות מתחת לפני הקרקע. התעטפנו בבגדי חורף (כ 11 מעלות במכרה), ירדנו 112 מטרים מתחת לאדמה, צעדנו במנהרות עם קירות נוטפי מלח, ראינו תצוגה של כלי העבודה העתיקים ושיחקנו בכל המתקנים שהמקום מציע.
מיני גולף, ביליארד, שולחנות פינג פונג, כדורגל, גלגל ענק, מתקני משחקים לפעוטות, פינת יצירה, וכמובן שיט באגם שנוצר סביב אי המלח. חוויה שפתחה לנו את נתיבי הנשימה.

כ 100 מטר מחוץ למכרה נמצאות בריכות טבעיות של מים מינרלים בריאים במיוחד לרחצה, היה לנו קר מידי לנסות, אבל למבקרים בקיץ בהחלט כדאי.

מתצפתות על האולם הגדול של המכרה
אי מלח באמצע האגם התת קרקעי
מתחם מיני גולף
מתחם פינג פונג

כל המלח הזה עורר בנו רעב Crama La Salina לחצו פה

מחוץ למכרה במעלה הכביש, יש שדות גפנים ויקב. המסעדה של היקב נהדרת!!! המנות גדולות ומאוד טריות, העלויות כ 25 ליי למנה והיין מתגלגל נפלא על הלשון אחרי הקור של המכרה.


פארק חבלים Gecko Parc לחצו פה

רבות נאמר ונכתב על תרבות היערות העשירה ברומניה. צמחיה, מגוון מינים וכמובן פנאי ובילויים בינות לעצים. גם קלוז' יש פארק חבלים המציע עיסוק מאתגר, המעורר את המחשבה כמו גם את הגוף. מסלולים לגילאים השונים והנאה לילדים כמו גם להורים.



פינת חי Moara De Vant לחצו פה

ממש ליד פארק החבלים יש פינת חי מושקעת במיוחד. לאלו עם הקטנטנים, שווה ביקור. 

פארק חבלים נוסף בקלוז' שיש לו גם אזור סגור ומקורה לימים קרים, הוא Kaland Park לחצו פה

קניות ופנאי בקניון Iuilus mall לחצו פה

למחרת היום, מזג האוויר התקדר והתקרר אז לא נסענו ליער המכושף Hoia Forest לחצו פה.
נאלצנו להפנות פעמינו למקום חמים ומשעשע, כיוון שכל המוזיאונים היו סגורים, הגענו באותו היום לקניון
מעבר לכמות חנויות ומותגים עצומה, יש בקניון ג'ימבורי נחמד בצורת אוניה, מתאים לילדים עד גילאי 8. מעניינת יותר היא הבריכה המקורה שיש על גג הבניין, ניתן להיכנס אליה בתשלום חד פעמי והנוף אל העיר יפהייפה.

הנאות החיים בקניון, וופל בלגי

סוף השבוע שלנו בקלוז' היה נעים ונחמד, חזרנו הביתה בהרגשה שיש עוד מה לראות ולא הספקנו הכל. בהתחשב בעלויות המחיה הנמוכות ובעלויות טיסות הלואו קוסט מישראל - ממליצה בחום על ביקור עם ילדים בקלוז' נאפוקה.

מחפשים מה לאכול בקלוז'? הכנסו לפה

רצינו ולא הספקנו:

מסלול הליכה בשמורת Cheile Turzii‏ לחצו פה
מוזיאון הרוקחות לחצו פה
מוזיאון האתנוגרפיה לחצו פה


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול