בוקרשט עם ילדים - המלצות גם כשקריר

נובמבר הגיע ואתו הסתיו במלוא עצמתו.
שלכת מרהיבה מקשטת את רחובות העיר אך חלק מהעצים כבר עומדים עירומים, בבקרים 4 מעלות ובחלק מהלילות הטמפרטורות ירדו מתחת לאפס. זמני השהייה בחוץ התקצרו פלאים ואחרי חצי שעה בפארק הלחיים של הבנות כבר מאדימות ומתייבשות. 
אך לא נס ליחה של העיר! יש הרבה מה לעשות והיכן לבקר בבוקרשט, גם עם ילדים וגם כשקריר.

מתחם המשחקים הסגור Divertiland

המובן מאליו בהקשר של בוקרשט הוא בילוי בקניונים. קניונים הם מקום שהות נוח לכל הגילאים, הרי הם מרכזים בתוכם חווית קניות, אוכל ומתחמי בילוי. אבל השהות בקניון היא לרוב רועשת, צפופה ולא אישית (יש שיאמרו גם לא איכותית....). בעיני, הקניון הוא יותר ביקור מאשר בילוי ולמרות היתרונות הברורים בביקור משפחתי בקניון החלטתי לרכז מספר המלצות למקומות בילוי מוכווני ילדים וחוויה. הגעתם לרומניה עם ילדים? הנה כמה המלצות לבילוי מתאים בבוקרשט.

גילאים: 3-12
מדובר במבנה צנוע ולא מרשים, מזכיר קצת גן ילדים קיבוצי שהשכילו לעצב את המרחב הפנימי שלו.
בפנים ארבעה אולמות עם מייצגים אינטראקטיביים בנושא חשמל, אור, מים, גרביטציה ועוד. בסופי שבוע מעבירים שם סדנאות ופעילויות מדע (למשל, בניית מעגל חשמלי מתפוחי אדמה).
בילינו שם כשעתיים של צחוק ועשייההילדות נהנו להתנסות, והאמת? גם אנחנו.

האוויר מוליך את הכדורים לאורך הצינור

קליעה לסל בכוחו של לחץ אוויר

2) בית הניסויים
גילאים: 4-12
מתחם לימודי מדעי, מזכיר את מוזיאון המדעים אך מסודר ומאורגן יותר ומותאם לגילאים גדולים יותר. גם מבחינת האתגר המחשבתי (תרגילי מתמטיקה ופיזיקה) וגם מבחינת המכשור לשימוש. כל המתקנים מונגשים ואינטראקטיביים, מיועדים למגע והתנסות חוקרת. הקטנים שלנו נזקקו לקצת יותר תיווך מבני השבע אבל עדיין נהנו מאוד.
ממליצה בחום.



 3) מוזיאון ההיסטוריה של הטבע ע"ש אנטיפה
גילאים: 3 ומעלה
במבנה היסטורי ויפה מוצגים אלפי פוחלצים שנאספו במהלך שנים ארוכות על ידי משלחות חוקרים שנסעו לכל קצוות תבל. התצוגות מחולקות לפי אזורים גאוגרפים והמייצגים מושקעים מאוד, משלד לוויתן ענק ועד בובות בגודל אמיתי המדמות את כל מיני האדם שחיו בעברמה עוד? בסופ"שים יש סדנאות יצירה, קרוב למטרו וממוזג. שווה ביקור!

בתום שלוש שעות במוזיאון הבנות ביקשו להתחיל שוב מההתחלה




בית מופעים ייעודי לילדים. מציג אופרה, בלט ומחזות זמר. לרוב ברומנית אבל הבלט הוא הרי בינלאומי וחוצה שפות ועליו אני ממליצה בחום. המופעים אורכים כשעה עם תלבושות ותפאורה מושקעות מאוד, הריקודים מאוד תיאטרליים והילדים יכולים להבין את הסיפור בקלות.
קל להזמין כרטיסים באתר באנגלית, מחירים מתחילים מ 20 ליי והכי חשוב-  בכניסה מחלקים כריות גדולות להגבהת המושב לנמוכים. ממליצה בחום על מופע בלט!


סינדרלה במלוא הדרה
לא רק לילדים! מוזיאון חדש ולכן, נקי מסודר ומרשים.
אפקטים וויזואלים שמאתגרים את הראייה והמחשבה. הגענו ביום שישי עם הפתיחה,בעשר בבוקר וזכינו במדריך אישי שהראה לנו את כל הטריקים והסביר.
כניסה למבוגר עולה 35 ליי ולילד 25 ליי. ממוקם בקניון אפי מעל לסופרמרקט אושן.

מוזיאון החושים, שעה של צחוק והנאה

6) No Gravity מתחם טיפוס סגור
גילאים: 3 - 11
מתחם קטן, נקי ומסודר עם מסלולי טיפוס וקיר טיפוס מותאמים לילדים.
ההקפדה על הבטיחות גבוהה, מעבר לקסדות ורתמות טיפוס יש גם רשת גדולה פרושה מתחת למסלולים.
למי שמגיע לפני שלוש וחצי בצהריים ניתנת הנחה והכרטיס יעלה 35 ליי במקום 45. ניתן לקחת מדריך צמוד בעבור 30 ליי.


מקום קטן אך מאתגר, שעה וחצי של פעילות ספורטיבית מהנה


מתאים לכל הגילאים!
בבוקרשט ניצב אחד המבנים הקבועים הראשונים של קרקס, במדינות הקומוניסטיות. המבנה עגול ומעניין, קיים כבר 60 שנים אך לפני כמה שנים נשרף ונסגר לפעילות. בסוף 2017 הסתיים השיפוץ והקרס יצא בנשי מופעים חדשים, מבוססי אקרובטיקה ולהטוטנות וכמעט נטולי חיות (יש 3 קטעים קצרים עם תוכי, כלב וסוס). מופע אקרובטיקה לילי מותאם לקהל מבוגר, ומופע לילדים. 
אנחנו קנינו את כרטיסים ב 45 ליי, במיקום רחוק וגבוה שאפשר לנו לראות את כל הבמה מצוין לאורך כל המופע. הילדים נהנו מאוד ובמשך כשעה ישבו פעורי פה ומשתהים. מומלץ בחום!

8) תאטרון בובות
תאטרון ייעודי לילדים, קומי, קטן וחמוד. רוב המופעים הם ברומנית, אך התאטרון מארח פסטיבלים מחו"ל, ולכן מידיי פעם יש הצגות באנגלית ואפילו היו בעברית כמה פעמים. שווה להתעדכן ולבדוק באתר.

גילאים: 5 ומעלה
ממש קרוב למוזיאון אנטיפה, ניצב המוזיאון לגאולוגיה, גם הוא במבנה היסטורי יפה ומרשים. מוצגת בו, בין היתר, תערוכה גדולה של אבנים יקרות ומאובנים. בחצר מוצגת תערוכה בובות דינוזאורים בשיתוף עם הDino Parc  מראסנוב

ואחרון חביב והכי מגניב 
10) מתחם מציאות מדומה לאתר המקום לחצו פה
גילאים: 8 ומעלה
ארבע עמדות מצוידות במשקפות, אוזניות וג'ויסטיקים מחכות להכניס אתכם לעולם שכולו התרגשות. אפשר לרחף באוויר, לצלול במעמקיה אוקיינוס, להלחם בכפר עתיק, לבשל במסעדה או פשוט להלך ברחובות עיראק (או כל מקום בעולם שתבחרו) . מגוון של 50 משחקים שונים לבחירתכם בחוויה של 360 מעלות, מרגשת ומלהיבה במיוחד. 


למרות שהימים מתקררים והביקור בבוקרשט מאתגר יותר, מקווה שהצלחתי לעורר בכם את הסקרנות והרצון לבקר פה גם עכשיו. מחכים לכם!


ועוד משהו:
מגיעים לבוקרשט כשחם ורוצים להיות באוויר הפתוח? היכנסו לפה לרשימת ההמלצות הקייציות.
אחרי בוקרשט ממשיכים לבראשוב? ראו פה המלצות לביקור עם הילדים.

תגובות

  1. אבקש לדעת את שמות האתרים כפי שכתובים ברומנית למוזאון המדע, בית הנסויים, מוזאון החושים, הקרקס. תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, רק עכשיו ראיתי את ההודעה הזו... סליחה על העיכוב בתשובה! כל הכותרות בפוסט הן קישורים לאתרים. רק ללחוץ על השם ומייד תועברו לאתר ובו הפרטים והכתובת.

      מחק
  2. שלום אנחנו רוצים להגיע לטיול באוקטובר ברומניה רציתי לשאול לגבי מזג האויר ? האם בטרמה פארק ניתן להיכנס למים בחודש זה? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי, באוקטובר מקסים פה. השלכת בשיאה והכל כתום וצהוב. צריך וכדאי להצטייד בביגוד חם. הטרמה הוא אתר ספר מקורה עם אזור למשפחות שגם הוא מקורה. כל השנה חגיגת מים :)

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול