טיול יום מבוקרשט לטרגובישטה Târgoviște Targoviste

מיציתם את בוקרשט? הייתם בסינייה, בראשוב וכל העיירות שביניהן? הנה רעיון לטיול יום קצר.
משהו אחר שירענן לכם את הנופים שכבר ראיתם באזור רומניה ויכניס קצת עניין וריגוש עם סיפורי אימה של דרקולה.

Târgoviște היא עיר עם היסטוריה אפלה. בקריאה על קורותיה, לאורך כל השנים כמעט עולים סיפורי זוועות, אלימות ורודנות. טרגוביסטה הרומנית (יש ערים עם שם זהה בסרביה ובבולגריה) הוקמה במאה ה 12 והיא שוכנת על גדות נהר יאלומיצה Ialomitei , הוקמה בה חצר מלכותית כשהייתה בירת נסיכות ולאכיה, ועד 1741 התגוררו בה השליטים של האזור. במשך כ 300 שנים היא הייתה המרכז הכלכלי, תרבותי, פוליטי וצבאי של וולאכיה.


ארמונו של דרקולה

ב 1456 עלה בטרגובישטה לשלטון, הנסיך הנוראי ולאד צ'פאד הידוע בכינויו דרקולה. הוא הקים את המגדל המפורסם, מגדל קינדיה, בתקופתו אוחדו שלוש נסיכויות רומניה וטרגובישטה הוכתרה לבירה שלהן.
כמה שנים אחר כך, כשהשלטון היה בידיו של קונסטנטין ברנקוביאנו, הוחלט על רוטציה. בחודשי החורף הייתה בוקרשט בירת רומניה ובחודשי הקיץ הייתה הבירה טרגובישטה.

עם השנים כשבוקרשט הפכה למרכז הפוליטי והכלכלי של רומני, צעירי טרגוביסטה החלו נוטשים אותה והעיר נזנחה, עד כדי שחומת המבצר העתיק פורקה ותושביה עשו שימוש באבניה לבניית בתיהם. ב 1989 היא עלתה שוב לכותרות כשהרודן צ'אוצ'סקו ברח עם אישתו לטרגוביסטה. שם הם נתפסו והוצאו להורג. 

יש שיגידו שזוהי עיר פוסט סובייטית משמימה ושאין טעם להגיע אליה. ויש כמוני שנהנים לעקוב אחרי מעלליו של דרקולה ולהגיע למקומות שבאמת קשורים בחייו. קראו פה על עוד מבצר שהשתייך לדרקולה באמת. 

אז מה עושים בטרגוביסטה?


1. מבקרים באזור ההיסטורי ובו הריסות ארמונו של דרקולה, מגדל השקיעה והקתדרלה  Chindiei Tower,
Princely Court

הביקור במקום אורך כשעה, ניתן לעלות למגדל ולתצפת על האזור, זה יפהפייה אך כרוך בטיפוס במדרגות תלולות ולא בטיחותיות בעליל (להחזיק את הקטנים קרוב קרוב אליכם!). לטייל בינות להריסות הארמון ולחפש באיתור כל המקומות בהם מוזכר שמו של דרקולה. לשוטט בפארק מסביב ולטעום תפוחים ואגסים מהעצים (לא הרבה, אחד לכל אחד). ברחבי המתחמים פזורות גלריות קטנות עם מיצגי אומנות רומניים. לאוהבי הז'אנר זה נחמד מאוד.
אגב, מהמגדל הזה היה דרקולה צופה בהוצאות להורג של החיילים התורכים. וב"הוצאה להורג" אני מתכוונת לשיפוד החיילים על שיפוד עץ ענקי שהוחדר להם דרך ה...... ויצא מהראש. בחור נחמד.
אתר: http://www.muzee-dambovitene.ro/arhiva_web/ro/
גילאים: כל הגילאים
כתובת: Str. Calea Domneasca nr.181

מגדל השקיעה ופסל של דרקולה


טיפוס במדרגות תלולות







הוכחה שדרקולה האמיתי היה פה


2. מתחם הכנסיות והמנזרים
שם נמצאת הקתדרלה הלבנה הגדולה ועוד מיני מבני דת עתיקים
כתובת: Str. Stelea, Nr.6




3. מוזיאונים

מוזיאון האבולוציה של האנושות
מוזיאון עם מיצגים מושקעים המציגים את חיי האדם הקדמון והתפתחות המין האנושי.
אתר: http://www.muzee-dambovitene.ro/index.php/muzeul-evolutiei
כתובת: Strada Stelea 4

מוזיאון האומנות
זהו למעשה ארמון בגודל בינוני עם חדרים מעוטרי קישוטי קירות ותקרה מרהיבים (אך לא במצב הכי שמור שיש). ברחבי הארמון מוצגות עבודות אומנות רומניות בסגנונות שונים.
אתר: מידע על כל המוזיאונים בעיר http://muzeetargoviste.ro/
כתובת: Calea Domnească 185

3. לעבור על פני שער בוקרשט The Gate of Bucharest
השער העתיק היוצא מן העיר. זו לא ממש אטרקציה תיירותית מסודרת, אבל אם אתם כבר שם, אפשר לעבור ליד ולדמיין את שיירות הסוסים עוברות בשער.

5. צהריים במדרחוב
במרכז העתיק של העיר, במרחק הליכה קצר מהמתחם של מגדל השקיעה והארמון, נמצא המדרחוב של טרגובישטה. מדרחוב קצר, פשוט למדי אבל חמוד. ישבנו באחת המסעדות לשתות שוקו ובירה והתאוששנו מהחום במזרקה בקצה הרחוב.


המדרחוב של טרגובישטה

מזרקה חמודה ששימחה את הילדים

אלו ההמלצות שלנו לטיול יום מבוקרשט לטרגובישטה. עיר שאיבדה את הדרה ויוקרתה אך הצליחה לרתק אותנו עם הסיפורים המסתתרים מאחוריה. את הביקור בטרגובישטה עשינו כשהיינו בדרכנו לטיול במערת יאלומיצה, מוזמנים להציץ פה ולקרוא על המערה והאזור.

תהנו!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול