טיול יום מבוקרשט מערת יאלומיצה Peștera Ialomiței Ialomite Cave

רוב המטיילים והמבקרים ברומניה, עוברים בביקור הראשון שלהם בסינייה Sinaia. עיירת הסקי המתוירת והמקסימה הזו, יושבת למרגלות רכס הרי ה Bucegi.

מעטים המטיילים היודעים, שמעברו השני של הרכס נמצא עמק קסום וירוק. בעמק זורמים נחלים קטנים בינות לעצים, יש בו אגם תכול מים והוא משובץ מלונות ובקתות עץ. נקודת העניין העיקרית של העמק היא הכנסייה העתיקה הממוקמת בפתחה של מערת דובים גדולה. 

מחוז זה נקרא דמבוביצה והוא צופן בחובו קסם כפרי וטבע טהור שהעתיקו את נשמתנו, כל זאת, במרחק של 3 שעות נסיעה (בלבד) מבוקרשט. כשהגענו לאזור, העדפנו לישון שם לילה אחד ולטייל יומיים, אך בהחלט ניתן להעביר במקום גם יום אחד בלבד. 

טיול יום ל Peștera Ialomiței











הכנסייה בכניסה למערה

בעמק זורמים נחלים קטנים בינות לעצים

הנה חמש המלצות לטיול של יומיים באזור Ialomite

1. ביקור במערת הדובים ובכנסיה 
במרכז העמק נמצאת המערה המפורסמת ובפתחה הכניסה העתיקה. יש שילוט גדול למדי על הכביש הראשי החוצה את העמק, השילוט מעיד על תחילתו של שביל הגישה המוביל אל המערה.
ההליכה במערה אורכת בין שעה לשעתיים, בשבילים מסומנים ומסודרים והרבה מדרגות, בהן צועדים בטור. לאורך המערה רואים נטיפים וקירות זהובים, ובסוף מגיעים לחלל גדול עם עצמות של דובים שבעבר הרחוק ישנו בה. שימו לב לכך, שבנקודות שונות במערה יש זרימת מים ועלול להיות מחליק. מומלץ להגיע בנעליים נוחות להליכה ועם מעיל, שכן הטמפרטורה במערה נמוכה יותר.
הביקור במערה אינו מתאים לכיסאות גלגלים או עגלות תינוקות. בכניסה גובים כ 5 ליי לאדם. 

גילאים: מתאים לכל הגילאים, בהנחה שנמצאים בכושר סביר ויכולים ללכת בנוחות וביציבות בשבילים צרים

Peștera Ialomiței  Ialomite Cave


2.מסלול הליכה משפחתי
לאחר הביקור במערה, במקום לחזור באותה הדרך בה הגענו, פנינו ימינה וצעדנו בשביל מסומן שהוביל אותנו בינות לעצים אל עומקו של העמק. צעדנו עם הילדות כשלוש שעות, אך המסלול כולו היה אולי 3 ק"מ.... עצרנו בנחלים לשכשך רגליים, טיפסנו על עצים ושיחקנו בטבע.  





3. תצפית ופיקניק באגם

אגם Bolboci נמצא במרכזו של העמק. ניתן לעצור שם לפיקניק קצר, לאכול תירס חם ופירות יער מדוכני הצוענים שבסכר וליהנות מהנוף. ואם יש לכם רכב שטח,יש שילוט למסלולי נסיעה לאורך ההרים המביאים לתצפית מקסימה על האגם.

תצפית על אגם Bolboci

4. פארק חבלים
במרחק של כ 200 מטרים מהכניסה למערה, הוקם פארק חבלים קטן עם מסלולים מאתגרים למדי. העצים גבוהים ומתחתם זורם נחל קטן. מומלץ להתקשר לפארק לפני ההגעה ולוודא את שעות הפתיחה המשתנות לפי עונת השנה.
גילאים: 5  ומעלה


פארק החבלים במרחק הליכה מהמערה

5. לינה
המבקרים בעמק מתחלקים בין אלו הלנים בבתי מלון לאלו שעושים קמפינג.
אנחנו ישנו במלון שסיפק לילדות תעסוקה רבה, חדר משחקים לילדים, גן שעשועים וטרמפולינה. בנוסף במלון בריכה מקורה, ג'קוזי וסאונה. כך שלאחר שטיילנו במחצית הראשונה של היום, חזרנו לטבול בבריכה.


מלון חמוד ממש מול מערת יאלומיטה
הילדות נהנו מהבריכה וחדר המשחקים

רבים אחרי עושים קמפינג באופן עצמאי לאורך פיצולי הנחל ועוררו בנו קנאה רבה על הקרבה למים. סביר להניח כי, בביקור הבא שלנו באזור, נבחר לעשות קמפינג אבל באתר מסודר כמו קמפינג Zanoaga
לפרוט על מסלולי הליכה למיטיבי לכת וטרקים רציניים באזור, מוזמנים לבלוג של שקד שכטר


קמפינג עצמאי לאורך פיצולי הנחל


רוצים לעצור לצהריים בדרך מבוקרשט ל Ialomite? ממליצה על עצירה ב Târgoviște. היכנסו לקישור לפרטים נוספים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול