10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu


כולם מדברים על סיביו ועל כך שחובה לבקר בה, אך אנחנו כבר שנה פה ונמנענו מלהגיע אליה. 
למה? כיוון שזמן הנסיעה הוא כחמש שעות והבנות שלנו מקיאות וסובלות ברכב. ובכלל, כמה העיר הזו כבר יכולה להיות מעניינת...? מפה לשם, החופש הגדול הגיע ואיתו חוסר המעש של הבנות והחלטנו לרכוש כדורים נגד בחילה ולנסות את מזלנו בדרכים. שינסנו מותניים ונכנסנו לרכב.
אחרי חמש שעות נסיעה אינטנסיביות ואלף עצירות פיפי, הגענו לסיביו ובבת אחת כמו בתאום מראש, נפערה לנו הלסת. לא יכולנו להאמין למראה עינינו, כאילו שחזרנו אחורה בזמן לימי הביניים, תפאורה קסומה ומרהיבה של עיר גרמנית עתיקה נפרשה מולנו.

עיר גרמנית עתיקה נפרשה מולנו

סיביו מתהדרת בחלונות מעוטרי וילונות ופרחים, גגות אדומים מיוחדים, חומת מגן עתיקה ומגדלי תצפית משוננים. היא הוקמה במאה ה- 12 על ידי קבוצת סקסונים (גרמנים) ומרכזה ההיסטורי משומר היטב. שיטוט ברחובותיה מעלה מיד דמיונות וניחוחות של שווקים עתיקים, גברות בשמלות מהודרות, נערי חצר מרושלים וחיות חווה המתרוצצות בכל פינה. 
העיר שומרת עד היום על השם הגרמני שלה, הרמנשטט Hermannstadt, על שם אחד ממקימיה, הלוא הוא הרמן..... במהלך 800 השנים הראשונות לקיומה חיו בה רק גרמנים ועל רומנים נאסר להקים או לקנות בתים בתוך חומות העיר.

מרכזה ההיסטורי משומר היטב

סיביו היא עיר יפהפייה ורומנטית מאוד שממש מתחננת לזוגות להלך יד ביד מאוהבים ברחובות הצרים. אך כיוון שהנינג'ות שלנו היו איתנו, צמצמנו במזמוזים והעמקנו באטרקציות. מה שכן, סיביו מבחינתי היא יעד אידאלי לטיול עם ילדים ובכלל. יש בה מהכול קצת. גם היסטוריה ותרבות, גם טבע ואקסטרים, גם אטרקציות ילדים וגם פיצה. מה צריך יותר מזה?

סיביו - גם עם ילדים
 נוסעים לרומניה עם ילדים? הנה ההמלצות שלנו ל 10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו

1.  טיול בעיר העתיקה

כאמור, סיביו מרהיבה ומפתיעה ביופיה. טיול לאורך המדרחוב המרכזי ודוכני הגלידה, לאורך חומת העיר המבוצרת ותעלות המים שהפכו לפארק ירוק, ובעיקר שוטטות ללא כיוון ברחובות הצרים ובינות לבתים. לא לפספס את הכיכר הגדולה והכיכר הקטנה, עליה למגדל העירייה לתצפית על העיר וגשר השקרנים עליו מספרת האגדה שאם עומד עליו אדם שקרן, הוא רועד ועושה רעשים.


תעלות המים שהפכו לפארק ירוק

2.    פסטיבלים

ב 2007 הוכרזה סיביו כבירת התרבות האירופאית ומאז היא מקפידה לארח מספר רב של פסטיבלים בשנה (ברבים מהם משתתפים אמנים ישראלים ). כדאי מאוד להתעדן על הפסטיבלים ולנסות לתאם את הביקור שלכם על אחד כזה. שפר מזלנו ולגמרי במקרה הגענו לסיביו כשהתקיים שם פסטיבל ריקודי פולקלור. שלושה ימים של הופעות, מצעדים, תחפושות ומוזיקה הפתיעו אותנו ושימחו עד מאוד. ניתן להתעדכן פה על אירועים מיוחדים ופסטיבלים בסיביו.

סיביו מארחת הרבה פסטיבלים

3. מוזיאון אסטרה Astra  

     לאתר המוזיאון לחצו פה  גילאים: מתאים לכל הגילאים   מיקום: ביער דומבראווה Dumbravă, כרבע שעה נסיעה ממרכז העיר, Calea Răşinarilor 14
זהו מוזיאון פתוח המשחזר את חיי הכפר ברומניה במהלך המאות השונות. ניתן להכנס לחלק מהבתים ולראות תצוגות מוחשיות מאוד על חיי הכפר ואיך שהתנהלו בעבר.
את יום ההגעה קבענו על פי הסדנאות לילדים (שלא מתקיימות בכל יום). הבנות נהננו מאוד להשתתף בסדנת אפיית לחם שהחלה בהפרדת גרגרי התירס, המשיכה בטחינתם לקמח תירס והמשיכה לאפיית לחם בתנור קרמיקה המוסק בעץ.
המוזיאון הזה גדול מאוד ואפשר לבלות בו 3 שעות בקלות, מומלץ להצטייד בכובע, קרם הגנה ונעליים נוחות. ממליצה בחום על הגעה לפה, עם ילדים או בלי.


ריקודים רומניים טיפוסיים לאזור סיביו

מוזיאון פתוח המדמה את חיי הכפר

כל ממליגה מתחילה בקלח תירס

4.      טירת קורבינילור   Castelul Corvinilor

לאתר הטירה לחצו פה       גילאים: מתאים לכל הגילאים     מיקום: כשעה וחצי נסיעה מערבה מסיביו

אחת הטירות המרהיבות ברומניה, אשר נשמרה כמעט לחלוטין. ניתן לראות את חלוקת החדרים ואת החצר הפנימית, בחלק מהחדרים יש תצוגה של חיי האצולה הרומנית. כדאי לבדוק מראש באתר, על הצגות של ימי הביניים המתקיימות במקום ועל סיורים ליילים.
אם כבר נסעתם עד הטירה (והיא שווה את זה!) אפשר לשלב ביום הזה ביקור בארסנל פארק שיש מתחמי משחק שונים כמו חדר בריחה, מיני גולף, מטווחים שונים, "משחקי גדנ"ע", מסלולי רכיבה על אופניים ועוד. או רחצה במתחם הבריכות ב Geoagiu Băi הנקרא גם Geoagiu Bai Spa, המים חמימים ומלאי מינרלי ויש שרותי מסאז'ים.


הטירה נשמרה כמעט לחלוטין

תמונה מעניינת של חיי הטירה

5.    פארק ארנה   Arena Platos

לאתר הפארק לחצו פה    גילאים: 4-5 ומעלה     מיקום: 45 דק' נסיעה מסיביו ליד הכפר Platinis

אתר הסקי ארנה אשר בקיץ מתפקד כאתר אקסטרים. מסלולי רכיבה באופני שטח, מגלשות הרים, רכבל ארוך עם תצפית מרהיבה על הטבע וההרים, טרמפולינות גדולות ועוד.
המקום מספק גם מתחם משחקים לקטנטנים, כך שניתן להעסיק אותן בזמן שהגדולים צורחים בהנאה. אך אם יש לכם רק קטנטנים, לדעתי הנסיעה לא שווה רק בשביל המתחם הזה.


פארק חבלים על ההר, לי היה קריר, למטפסות לא

6. פארק ארקה Arka Park Paltinis  

לאתר הפארק לחצו פה      גילאים: 3 ומעלה       מיקום: באותה שמורת הטבע של פארק ארנה.
פארק חבלים נחמד מאוד ולא עמוס, עם מגוון מסלולים ואמוגות לרמות שונות. לבני השלוש ומטה יש גן שעשועים מיוחד בין העצים, הגדולים יותר יכולים להנות מהאתגר שבטיפוס בין העצים והאומגות.

#אין לי תמונות מהפארק הזה כי רוב הזמן עשינו דברים מהירים או גבוהים מידי מכדי להוציא את הנייד מהתיק.

7.      ביקור במרחצאות טבעיים Ocna Sibiului

גילאים: מתאים לכל הגילאים.
מיקום: כ 20 דק' נסיעה מסיביו, לחצו פה לנ"צ  https://goo.gl/maps/6S3UpES1JE92

זהו אתר רחצה טבעי עם מספר בריכות בהן מים מלוחים שניתן לצוף בהם. יש בוץ שחור למריחה על הגוף, מסעדה גדולה וגם דוכני מזון.
במקום מלתחות פתוחות  ועלות הנכיסה נמוכה ונוחה, כניסה למבוגר 25 ליי, ילד 10 , חניה 5 ליי. לא לשכוח מצופים וסנדלים למים!
תודה ליעל פרי על ההמלצה.

8.   מוזיאון רכבות הקיטור

גילאים: 3 ומעלה.
מיקום: ליד תחנת הרכבת של סיביו ב ‪Strada Dorobantilor 22
זהו מוזיאון באוויר הפתוח, מעיין מוסך/מחסן לרכבות שיצאו משימוש. לאוהבי הג'אנר מדובר בקסם של מקום שבו ניתן לגעת, לטפס, להכנס ולבחון ממש ממש מקרוב.
הכניסה חינם.

9.    מוזיאון ברוקנטל Brukenthal National Museum

לאתר המוזיאון לחצו פה
ממוקם בבניין יפהייפה בסגנון בארוקי, המוזיאון מאגד בתוכו מספר מוזיאונים הפרוסים ברחבי העיר. ביניהם שלושה המוקדשים לאומנות, שניים להיסטוריה, אחד הוא ספריה והשבעי מוזיאון טבע.

שני המוזיאונים המיוחדים ביותר בעיני, הם:
מוזיאון הרוקחות – קטן, מוזר ומגניב. ממוקם בכיכר הקטנה Piata Mica Nr. 26
לאתר המוזיאון לחצו פה

מוזיאון הציד וכלי נשק – קטן, קריפי ומעניין Str. Scoala de Inot, Nr.4 
לאתר המוזיאון לחצו פה


10. הכפר סיביאל Sibiel

עוד משהו שרצינו אך לא הספקנו ומומלץ עליו בכל מקום, הוא סיור בכפר סיביאל.
הכפר נמצא כ 25 דק' מערבה ואומרים שהוא קסום ויפה.

# אחרון חביב שהיה הצלחה מסחררת אצלנו, הוא ביקור בבית הקפה הקטן ביותר, בו נהנינו מגלידת חד קרן וגלידת מיני מאוס. בית קפה Heib & Eis Cafe 


בית הקפה הקטן ביותר בסיביו

איפה ישנו? 

במלון בוטיק מקסים. קרוב מאוד לגשר השקרנים, ממש על העיר העתיקה. קיבלנו חדר מרווח נקי ונעים מאוד וארוחת הבוקר הייתה נהדרת. מומלץ מאוד. לאתר המקום לחצו פה

ממשיכים מסיביו לטראנספאגרשן? מוזמנים להמשיך לקרוא פה

ממשיכים מסיביו לבוקרשט? ממליצה לעצור במסעדת Avrig שבארמון Brukenthal לארוחת צהריים. מעבר לעובדה שהמקום רומנטי וציורי, המנות גדולות וטעימות ויש גן שעשועים לילדים. אתר המסעדה
 

לסיכום, אני ממליצה בחום על ביקור בסיביו. יש בה עוד הרבה מה לראות ולעשות, כמו פארקים ואגמים למשל. מעבר לשלל הדברים לעשות ולראות ולעלויות הזולות של רומניה, יש לסיביו טיסות ישירות מהארץ. ובאופן אישי, סימנתי לי לחזור לשם בחורף לסופ"ש זוגי רומנטי, נראה שיהיה קסום לפחות כמו בקיץ.

רוצים לקרוא עוד חוות דעת על סיביו? ממליצה להכנס לבלוג של רואה עולם

תגובות

  1. נהדר רק חיזקת אצלי את ההחלטה שחזרה לסיביו החורף תהיה מושלמת היינו בקיץ ולא הספקנו להנו מסיביו ואנחנו חוזרים לקראת כריסמס עיר עתיקה יפה מעניינת מטופחת ממש כיף להסתובב ולהנות בזיל הזול כמו שצריך

    השבמחק
  2. אנחנו נוסעים באוגוסט. יש לכם המלצה על מקום לינה למשפחות עם ילדים?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, בהחלט. ישנו במלון בוטיק מקסים. ממש ליד גשר השקרנים, חדר מרווח, נקי ומטופח. וארוחת בוקר מצוינת. הנה הקישור: www.booking.com/s/17_8/3da31325

      מחק
    2. הי דנה, תודה על פוסט אינפורמטיבי ומעניין! אנחנו מתכננים להגיע לסיביו באוגוסט ואני לא מצליחה להגיע למלון הבוטיק עליו המלצת דרך הקישור. תוכלי לכתוב את השם שלו?
      תודה, מיכל

      מחק
    3. בטח. הוא נקרא blumenhaus

      מחק
  3. באיזו עונה הייתם ? אנחנו מגיעים בדצמבר ... מה מהדברים של 'חוץ' שהמלצת באמת אפשר לעשות ? למשל - מוזיאון אסטרה פתוח ? פארק ארנה או הטירה ?

    השבמחק
  4. הי, היינו באוגוסט שזה שונה למדי מדצמבר.... אבל - לטירה בטוח אפשר להגיע בחורף. במוזיאון אסטרה אפשר להסתובב אם מתלבשים כמו שצריך ולהיכנס לכל המייצגים שבתוך הבתים. בפארק ארנה יכול מאוד להיות שיש פעילויות ייחודיות לחורף ושלג, כדאי לבדוק באתר שלהם.

    השבמחק
  5. היי דנה, הבלוג שלך ממש מקסים! אני מחפשת לנסוע עם הילדים בכריסמס הבא למקום שגם ישלב עיר עם המראות המנצנצים ושובי הלב של החג ושוק חג המולד וגם עם נופים יפים של שלג (לא בהכרח סקי אלא פשוט להנות ממראה של נופים מושלגים שאין בישראל). מתלבטת בין סיביו לבראשוב. היתרון של סיביו מבחינתי (היות ומדובר על טיול קצר) הוא שהבנתי שיש טיסות לשם ואז אני מבלה פחות זמן על הכביש. אבל שוב- מבחינת מה שיש לעיר להציע בחורף, על איזו מהן את ממליצה? תודה נאוה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי נאוה, תודה רבה :) באופן אישי אני אוהבת יותר המראה ימי הביניים של סיביו.היא מהלכת עלי קסם ושוק חג המולד שלה יפה למדי ונותן את החוויה האירופאית הנוצצת. בראשוב פחות חזקה בזה לדעתי. יחד עם זאת, מבראשוב את קרובה יותר להרים ולמראות מושלגים. כיוון שלא בטוח שיהיה שלג בדצמבר בסיביו.... בכל מקרה, בכל אחת מהן, סיביו ובראשוב - יש מוזיאונים נחמדים ומתחמי טיפוס ומשחק לילדים. בשלושה ימים אני מניחה שתהיו עסוקים בעיקר בלחוות את העיר ואורות החג.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול