15 המלצות לטיול עם ילדים ביער השחור

כבר שנים שבעלי חולם על טיול ביער השחור.

הוא מפנטז על ההליכות בין העצים, הפטריות או פירות היער, על הרוח הצוננת והמעיל שילבש כל יום. הוא מדבר על הבירות והנקניקיות ומנסה לשכנע אותי בכל מיני דרכים, שנסע לשם.
כבר שנים שהוא חולם על זה ואני מוצאת כל פעם סיבה לדחות את הביקור הזה. השנה לא הצלחתי למצוא תרוץ לדחייה והוחלט שהגיעה העת הנכונה להגשים את החלום ולבקר ביער השחור.

הנוף הנשקף מרכבל טודנאו

ובאמת, כפי שכולם סיפרו, נוכחתי שיש המון מה לעשות ולראות, ושמדובר באזור ידידותי במיוחד למשפחות עם ילדים. ובכל זאת, ככל שהרגע התקרב, הטיול הזה הרגיש לי תקוע בגרון. וכך קרה שמרגע הזמנת הכרטיסים כמעט התעלמתי מקיומו ולא ממש התכוננתי והכנתי את המסלול. יום אחד החלטתי לבדוק במפה כמה זמן ייקח לנו להגיע ממינכן ללגולנד, הבנתי תוך רגע שהמסלול עובר בדכאו וסגרתי את המחשב בתחושות כבדות.
אחרי התייעצות עם כמה מחברותי הטיולוגיות, הבנתי שאני צריכה לנשום עמוק, להניח את ההיסטוריה המשפחתית שלי בצד או לתת לה מקום של כבוד והערכה ולהמשיך הלאה לטיול משפחתי נעים ומהנה. וכך היה. נשמתי עמוק ונסעתי לגרמניה עם המשפחה שלי, מוכנה להנות.


היער השחור התגלה לי כמקום מרהיב



מסלולי הטיול בטבע מותאמים לילדים ומשפחות

היער השחור התגלה לי כמקום מרהיב, יפייפה בצורה בלתי ניתנת להסבר, מגוון ופשוט – כייפי. כיוון שמזג האוויר היה הפכפך, וכיוון שאנחנו אוהבים לטייל בנחת, לאפשר לילדות זמני משחק ורגיעה במהלך הטיול, ולעשות בין אטרקציה אחת לשתיים ביום, הכנו "בנק פעילויות" וכל ערב בחרנו מה נעשה למחרת בהתאם למזג האוויר ולמצב הרוח.

15 המלצות לטיול עם ילדים ביער השחור

טבע טבע וטבע

זה כל כך מתבקש שחייבים להתחיל עם זה. הגרמנים מתמחים בשהות בחוץ. אין מזג אוויר שמרתיע אותם, ומבחינתם צריך לצאת החוצה בכל מצב, על אחת כמה וכמה אם יש באזור ילדים. הגרמנים הם אלופי "חינוך יער" יש להם מעל ל 400 גני ילדים וביה"ס בהם הילדים שוהים בחוץ בכל שעות היום וכל הלמידה מתקיימת במרחבי היער. כן, גם בשלג. בהתאם לכך, החינוך והכבוד לשהות בחוץ מורגשים גם בשעות הפנאי.
היער השחור מציע מגוון מסלולי הליכה ברמות שונות, חלקם נגישים לעגלות, חלקם מעגליים וכולם מסומנים, מסודרים ובטיחותיים. המגניב מכל – לאורך המסלולים יש פעילויות מובנות לילדים עם סיפור מסגרת. תענוג לכל שוחר טבע ולכל הורה שרוצה לטייל בראש שקט.
מסלולים שעשינו ואהבנו

  1. מסלול חתולי הבר -  Lynx trail

זהו מסלול מעגלי של 4 ק"מ. לכל אורכו יש משימות ופעילויות לביצוע, בהן גם מתבגרים ומבוגרים יכולים להשתתף. המשימות מלמדות על תכונות האופי של חתולי הבר אשר נכחדו מהאזור.
עשינו אותו עם בת 5 שבסוף כבר התעייפה. לדעתי, מתאים למשפחות בכושר.
באותה שמורת הטבע יש מסלול נוסף מומלץ מאוד, מסלול ארץ הפרא, המסלול אורך 4.5 ק"מ ולהבנתי, הפעילויות לאורכו מתאימות לילדים גדולים יותר. לצערנו לא הצלחנו לחזור לאזור ולעשות את המסלול הזה. ניתן לקרוא פרוט על המסלול באתר זה


לכל אורכו יש משימות ופעילויות לביצוע


מסלול מעגלי של 4 ק"מ

 2. מסלול הגמד פלחטל

זהו מסלול מעגלי האורך כ 2 ק"מ. בשלב מסוים הוא מתפצל וניתן להמשיך במסלול המונגש לעגלות או לטפס בעליה תלולה להר. זהו מסלול מתוק וחמוד שמתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים. המשימות לאורכו מונגשות על ידי הגמד פלחטל שמאתגר את הילדים והמשפחה למשימות משותפות ותחרויות בטבע. גם אנחנו התלהבנו ושמחנו להשתתף ולהתחרות בבנות.  

מתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים

3. מסלול מפל טודנאו Todtnau watefall

מפל טודנאו הוא מפל בגובה 97 מטר בעומקו של היער השחור. הוא מספק מסלול הליכה תלול ומאתגר של 2 ק"מ. בעיני המסלול הזה נהדר ומיוחד שכן הוא מרוצף כולו בגשרונים העוברים וחוצים את המפל. יש שתי כניסות למסלול, האחת מלמעלה- אזי יורדים ירידה תלולה ואז עולים. והשנייה מלמטה – מתחילים את ההליכה בעליה ויורדים חזרה. עוד אפשרות, היא לעשות רק כיוון אחד ולשלוח מישהו לעלות ולהביא את הרכב לנקודת האיסוף.
שימו לב, ניתן לחנות למטה ללכת הליכה קצרה ורק להציץ במפל.
יש עוד מסלולים רבים באזור, כמו מסלול המספר על תרנגולי הבר "אנטוני התרנגול", שביל הפסלים ועוד. אם רוצים, אפשר לשלב מסלול קצר בכל אחד מימי הטיול.


המסלול הזה מיוחד שכן הוא מרוצף בגשרונים החוצים את המפל


מפל טודנאו בגובה 97 מטר

4. הר פלדברג Feldberg Mountain

במקרה הזה אומנם לא מדובר במסלול הליכה מאתגר ממש, אך כן בחווית טבע.
נסענו להר פלדברג על מנת לעלות ברכבל ולתצפת על האזור. מדובר ברכבל סגור ובטיחותי שהביא אותנו לפסגה מסודרת עם נקודות תצפית, משקפות, תבליטי הסברים וכסאות נוח לרביצה בשמש. מפסגת ההר יכולנו לראות את האגם הנסתר, אגם Feldsee שאריות של קרחון גדול שנמס. נושא שיחה חשוב ומעניין לדסקס עם הבנות.
בנוסף, על ההר מגדל תצפית בן עשר קומות (עלינו במדרגות אבל יש גם מעלית) ובו תערוכות ומיצגים וכמובן, מרפסות תצפית מרשימות. ישנם מספר מסלולי הליכה רגועים שניתן לעשות על פסגת ההר וכן, ניתן לרדת ממנו ברגל במידה ולא רוצים לעלות שוב לרכבל.
העליה ברכבל חינם למחזיקי הכרטיס השחור.

תצפית על האגם הנסתר

אטרקציות ילדים

מקומות לינה רבים באזור היער השחור, מציעים את הכרטיס הגבוה (האדום) ובו הנחות משמעותיות לאטרקציות רבות באזור. בנוסף, ניתן לרכוש את הכרטיס השחור המציע גם הוא כניסות והנחות משמעותיות לאתרים ואטרקציות.
אנחנו בחרנו במקום לינה שלא מספק את הכרטיס האדום, כיוון שמצאנו מקום שממש מצא חן בעינינו ולא רצינו לוותר עליו. מה שכן, רכשנו את הכרטיס השחור, אך זה יצר לנו הרגשה שצריך לממש את ההטבות ומצאנו את עצמנו בודקים יותר מידי, איזה אטרקציות יש באזור, עד שהבנו את זה והחלטנו "לשחרר" את הנושא.
5.     

      5. מגלשות טודנאו Hasenhorn Rodelbahn  

מגלשות הרים, הארוכות ביותר בגרמניה, נמשכות לאורכם של 3 ק"מ מפותלים ותלולים במורדו של הר. זוהי חוויה מיוחדת, מתאימה במיוחד לאוהבי אקסטרים היכולים לשלוט במהירות הגלישה. 
העלייה להר נעשית ברכבל איטי ורגוע המספק תצפית יפה על האזור. במעלה ההר ניתן לשבת בבית הקפה עם התצפית או לצאת לאחד ממסלולי ההליכה המסומנים. למי שלא מעוניין לגלוש במגלשות, ניתן לרדת למטה ברגל או ברכיבה על אופני הרים.
העלייה למגלשות מותרת מגיל שלוש. הכניסה חינם למחזיקי הכרטיס האדום.

הכניסה למגלשות ממוקמת בכפר טודנאו, בו ניתן לשוטט ולהנות ממאפים מצוינים. ניתן לשלב את הביקור במגלשות עם המסלול למפל.
אתר המגלשות:  https://hasenhorn-rodelbahn.de/

הכנסו לסרטון ע"מ לראות קטע מהמגלשות



6. פארק שטיינוואסן  steinwasen park

זהו פארק שעשועים מקסים, הממוקם על גבעה מיוערת וכולו כבוד לטבע הסובב אותו. מרבית המתקנים משולבים בתנאי השטח הנתונים ומאפשרים להנות מהשהות ביער. עובדה שהפתיעה אותי בפארק, היא שהוא משלב גם מעיין גן חיות של חיות בר. החיות פזורות ברחבי הפארק ויש להן שטחי מחייה גדולים למדי ומגודרים באופן טבעי ועדין למראה. וכך, ניתן לעלות במעלה הגבעה עם רכבל ולתצפת על משפחה חזירי בר המחפשים בלוטים בין הסלעים. אני עוד לא בטוחה מה דעתי על הנושא הזה, לרוב איני נוהגת ללכת לגני חיות, יחד עם זאת, נדמה לי שהחיות בפארק הזה מקבלות מרחב מחיה יפה (אך רועש).
המתקנים בפארק מתאימים גם לקטנטנים וגם למתבגרים, אפשר לבלות בו בכיף כמה שעות טובות.
הכניסה חינם למחזיקי הכרטיס האדום. 

הערה: בפארק הזה יש מגוון של כמה מסלולים של מגלשות הרים מהירות מאוד. בדיעבד, אם הייתי יודעת את זה, הייתי מוותרת על מגלשות טודנאו. הבנות שלי אומנם נהנו מהחוויה, אך יכולנו להסתפק במגלשות של הפארק.
אתר הפארק: http://www.steinwasen-park.de/

המתקנים בפארק מאפשרים להנות מהשהות ביער



רכבל, מגלשות הרים ואבובי מים

7. לגולנד   Legoland

רגע, אני חייבת לכתוב את זה שוב. לגולנד!!!!!!!!!
הפארק הזו הוא הסיבה העיקרית לכך שבחרנו לנחות במינכן. שעה וחצי נסיעה ואתם בגן עדן של לגו. בדומה לדיסנילנד, מדובר פארק שעשועים ממותג ומושקע מאוד. בילינו בו יום שלם שבו לא נחנו לרגע. כולנו, הבנות ואנחנו, נהננו מאוד מהמתקנים, המייצגים והדמויות המחופשות.
הפארק מחולק לתשעה אזורים המציעים מתקנים לכל הגילאים. נינג'גו, לגו סיטי, ארץ הפיראטים ועוד. יש מתקנים מהירים במיוחד לאוהבי האקסטרים ויש גם מתחמי משחק ומתקני פעוטות. חלק מהמשחקים הם משפחתיים ודורשים שיתוף פעולה ולעבוד בצוות כדי להצליח – את אלו אהבנו במיוחד.
יצא לנו להגיע ללגולנד בסוף שבוע, והיה מאוד עמוס. לכן, כשראינו את כמות האנשים, רכשנו בכניסה ביפר מקפיץ תור. כל פעם מסמנים את המתקן שרוצים ומאותו הרגע הוא מחכה בתור במקומך, ומודיע ברטט כשמגיע התור לעלות. עלות הביפר – 20 יורו לאדם.

הערה: הורדנו מראש את האפליקציה של לגולנד וסימנו איזה התראות אנחנו רוצים לקבל. זמני התחלה של מופעים למשל. נעזרנו באפליקציה במהלך כל היום, כדי להחליט לאן ללכת.
אתר הפארק: https://www.legoland.de/en/

לגולנד - גן עדן של לגו


כל זה עשוי מלגו
צפו בסרטון, כל מה שיש פה עשוי מלגו!!!


מוזיאונים

למורת רוחן של הבנות, בכל טיול שלנו אנחנו משלבים גם מוזיאונים. כמו בשעת המקלחות כך גם במוזיאון, לפני הכניסה הן מתלוננות שלא רוצות להיכנס וכשהן כבר בפנים, הן לא רוצות ללכת.

8. בית הטבע Haus Der Natur

בתוך מבנה עץ מקסים המשתלב עם הסביבה, בית הטבע של פלדברג המספר את סיפורה של שמורת הטבע והיחסים של בני האדם איתה לאורך השנים. מבחינת מסחר, ספורט וחיבור לבעלי חיים. מרבית המיצגים במוזיאון הם אינטראקטיביים ולכן, מעניינים ומסקרנים. כאמור, הבנות שלנו לא רצו ללכת משם. חבל רק שהרבה הסברים אינם מתורגמים לאנגלית. מאחורי המוזיאון יש שביל הליכה קצרצר המוביל לגינת תבלינים מושלמת לפיקניק משפחתי.
המוזיאון מספק גם מדריכי טיולים בשמורה, וממוקם על הר פלדברג, ליד אתר הסקי והרכבל.
הכניסה חינם למחזיקי הכרטיס השחור. 
אתר המוזיאון:  https://www.haus-der-natur-feldberg.de/

מיצגים אינטראקטיביים

9. מוזיאון השוטים  Narrenschopf

המוזיאון מספק הצצה מקרוב לחגיגת "פסטיבל השוטים". בדומה לקרנבל המוכר לרבים בברזיל גם פה, חוגגים את תאוות הבשרים על גווניה השונים. החוגגים מתחפשים באופן שלא ניתן לזהותם, לליצנים, מכשפות ומיני דמויות שמאפשרות להם להתנהג בכסילות בחסות המסכות המושקעות.
במוזיאון תצוגה מרהיבה של תחפושות ותלבושות ומספר עמדות של משקפי VR מציאות מדומה, המאפשרות לחוות את הפסטיבל באופן ממש למדי.
למוזיאון הזה הגענו כיוון שהוא קרוב למתחם בריכות אליו הלכנו. קראנו עליו המלצות טובות בגוגל והשתכנענו לנסות. הבנות התלהבו מאוד, אבל לרגעים קצת פחדו.
הכניסה חינם למחזיקי הכרטיס השחור. 
אתר המוזיאון: http://www.narrenschopf.de/en/

הבנות התלהבו מאוד, אבל לרגעים קצת פחדו

10. גני שעשועים

1    אם כבר אנחנו בגרמניה, אז כדאי לנצל את מה שיש לה להציע לנו. מעבר לבירות משובחות ונקניקיות מטוגנות, גרמניה כאמור, מעודדת את הילדים לשהות בחוץ. בהתאם לכך, גני השעשועים מושקעים למדי. מאתגרים מבחינה תנועתית ומחשבתית ועשויים חומרים טבעיים וגמישים. תענוג! בכל פעם שהייתה לי הזדמנות, חיפשתי בגוגל את גן השעשועים הקרוב ועשינו שם פיקניק. לדעתי, אלו היו רגעי ההנאה הגדולים ביותר של הבנות בטיול הזה.

בכל פעם שהייתה לי הזדמנות חיפשתי בגוגל את גן השעשועים הקרוב

עוד דברים שעשינו ונהנינו:

      11. מתחם טרמפולינות וטיפוס 

המתחם נמצא על הר פלדברג ומחולק לאזור חיצוני למשחק וטיפוס ולמתחם מקורה. המחם המקורה מציע זירת החלקה על הקרח, מסלולי טיפוס חבלים, מגרש כדורסל ושלושה מתחמי טרמפולינות שונים.
המקום מתאים לכל הגילאים. הנאה לכל המשפחה מובטחת!
הכניסה חינם למחזיקי הכרטיס האדום. למחזיקי הכרטיס השחור, ניתן לבחור בין טרמפולינות להחלקה על הקרח. כמו כן, בכניסה יש לרכוש גרביים ייעודיות לשימוש במתחם (2.5 יורו).
אתר המקום: https://www.fundorena.de/en/


מתחם חבלים חיצוני ומתחם טיפוס פנימי

1    12. שייט באגם טיטיזי Titisee

כולם המליצו על זה, אז עשינו. האמת? היה נחמד אבל לא הכרחי. שילבנו את זה ביום שרצינו לנוח בו ולנסוע ממש מעט. כיוון שהמלון שלנו היה קרוב לטיטיזי, זה הסתדר טוב. הנוף היה מקסים והבנות נהנו.
למחזיקי הכרטיס האדום, השייט חינם. למחזיקי הכרטסי השחור, ניתן לקחת סאפ.



אגם טיטיזי

     13. מתחם בריכות וספא Solemar 

זהו מתחם של כ 1000 מטרים מרובעים המציע בריכות מקורות ובריכות חיצוניות בטמפרטורות שונות, ג'קוזי, סאונות ומתחם ספא. אין במקום פארק שעשועים ומגלשות ועיקר הפוקדים אותו הן משפחות גרמניות עם הילדים והסבתות.
הגענו אליו כיוון שהכניסה חינם למחזיקי הכרטיס השחור וכיוון שהיינו אחרי מסלול הליכה מעייף מאוד והרביצה בג'קוזי קסמה לנו.
הכניסה חינם למחזיקי הכרטיס השחור. 
אתר המקום: https://badduerrheim.de/solemar/willkommen/

מתחם ספא ובריכות מקורות

14. פרייבורג

יום טיול בבירת היער השחור. אך על כך ראוי לכתוב בנפרד כיוון שפרייבורג קסומה ומקסימה.

שוטטנו ברחובות העיר העתיקה של בירת היער השחור

15. מקום לינה נוח ומותאם ילדים 

רבע שעה מאגם טיטיזי, שכרנו חדר במלון משפחתי הבנוי על הבית העתיד של הסבים של בני הבית. המקום שופץ והורחב והחדר שלנו למעשה היה דירה לכל דבר. מטבח מאובזר לגמרי, מכונת כביסה ומייבש, אמבטיה מפנקת וחלל לילדות לשחק בנחת. לא פחות חשוב, המארחים מקסימים. 
בנוסף, המסעדה במקום הייתה נפלאה ונהנינו בה ממאכלים מקומיים.
כיוון שבחרנו בטיול כוכב, היה לנו חשוב שהמלון יהיה מקום שנעים לילדות לחזור אליו. רצינו מקום מרווח מצד אחד, במיקום מרכזי ועם תשתיות נוחות. המקום הזה היה מושלם ולכן בחרנו בו למרות שלא נותן את הכרטיס האדום. 
להזמנת חדר במלון לחצו כאן

מטבח מאובזר, מכונת ומייבש כביסה


לסיכום:

שני מבוגרים ושתי ילדות
שבוע ביער השחור
המון בירה ונקניקיות
שטרודלים ועוגות גבינה
קצת מחשבות שואה ובדיחות שחורות ביני לבין עצמי
ובעיקר המון ירוק בעיניים ושלווה בלב 

היה טיול נהדר, אחד המוצלחים ביותר שהיו לנו עד כה, אין ספק שהיער השחור הוא יעד נפלא לטיול עם ילדים – גרמניה, התאהבתי!


קריאה נוספת על טיולים ביער השחור:


טיול קראוונים ביער השחור - הבלוג של הילה לוי

סיכום טיול משפחתי וסרטון אדיר - בבלוג של גל זוטה

עוד סיכום משפחתי מצויין - בבלוג של סיוון רביבו

טיול ביער השחור ובחבל אלזס - בבלוג של שלומית ביטון

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול