טיול עם ילדים בדלתה של הדנובה Danube Delta

נהר הדנובה עובר בעשר מדינות שונות.
עשר! מדינות! המשחק הראשון ששיחקנו עם הבנות, היה לנסות לנחש מיהן המדינות האלו ואח"כ לשלוח אותן לחפש בגוגל את התשובה. בת ה 10.5 הייתה הראשונה לגלות שאפשר לשוט ולטייל על שפת הדנובה בגרמניה, אוסטריה, סלובקיה, הונגריה, בולגריה, סרביה, קרואטיה, מולדובה, אוקראינה, וכמובן ברומניה.

הדנובה נובע בגרמניה ליד היער השחור ונשפך לים ברומניה. האזור בו הוא נשפך לים הוא בגודל 300 ק"מ, יש בו 670 אגמים ושבע זרועות מרכזיות. כל הבלאגן המיימי הזה יוצר המון סחף של חול ובוץ שהפכו עם השנים לאיים המשבצים את הנהר.


נהר הדנובה עובר בעשר מדינות וברומניה נשפך לים

טיול עם ילדים בדלתה של הדנובה


ליליות מים

המקום הזה, עם הסחף של החול והחיבור אל הים, יצר צורה של משולש המזכיר את האות היוונית קדומה - דלתה. ולכן, קוראים לזה הדלתה של הדנובה. מדובר בשטח כל כך עצום שלא ניתן לראות את המשולש המדובר מהקרקע, צריך לעלות על מטוס או להשתמש ברחפן.
הדלתה של הדנובה יושבת ברומניה ובאוקראינה ובין המדינות יש וויכוחים ואפילו תביעות משפטיות על שליטה באזור ותכנוני בנייה/פיתוח עתידיים.

כבר הרבה זמן שרציתי לבקר בדלתה של הדנובה, שהיא שמורה ביוספירית מיוחדת במינה, הגדולה והשמורה ביותר באירופה. מדובר בתצורה מוגדלת מאוד של שמורת החולה. אפילו מזכירה קצת את הפאנטאנאל בברזיל. 

מה יש שם? המון המון מים, צמחיה ייחודית ואלפי סוגים של ציפורים. זו מעיין ביצה ענקית, מוקפת קני סוף וצמחיית נהר, עם איים של דיונות חול שחיים בהם אנשים בבידוד כמעט גמור מהעולם. אותי זה מדליק.
זמן האביב הוא הטוב ביותר לטייל שם, כי הציפורים מקננות והיתושים עוד לא לגמרי השתלטו על האזור.


חסידות מקננות בדרך לדנובה

המלצות לטיול עם ילדים בדלתה של הדנובה



1 - מלון מותאם לילדים 

כמו בכל חופשה, גם בזו, קצרה ככל שתהייה, אני מחפשת מלון שיתאים לבנות שלי. מקום שיאפשר להן לשחק בסופו של יום, להתפרק בנוחות ושפיות ושאנחנו נרגיש עם זה בנוח ליד ילדיהם המתפרקים של המשפחות האחרות.
חשוב לשים לב שהדלתה היא אזור עצום והמרחקים בו גדולים. חלק מהמלונות ממוקמים על איים בנהר או על הגדה המזרחית. אלו מלונות מקסימים ומיוחדים מאוד אבל חיפשנו מקום קרוב ככל הניתן לבוקרשט ושנוכל להגיע אליו עם הרכב ולא נזדקק לקחת סירה או מעבורת כדי להגיע למלון.
מצאנו מלון משפחתי וחמוד, מאוד ידידותי לילדים. עם בריכה, טרמפולינה, משחקים לפעוטות, אזור מנוחה למבוגרים ושטח למדורה ולברביקיו. הודענו להם מראש שנגיע עם ילדים וביקשנו שיכינו שניצל וצ'יפס. כיוון שהאוכל העיקרי המוגש בדלתה הוא דגים והבנות שלנו די בררניות.
להזמנת חדר במלון לחצו פה

הילדות אהבו את ארוחת הבוקר




המלון קרוב לנהר מהצד של המגיעים מבוקרשט

הנוף לדנובה ממרפסת החדר שלנו


2 -  שייט בסירה וסיור לאורך הנהר

הרי לשם כך הגענו, נכון? יחד עם זאת, רוב הסיורים שהציעו לנו היו ליום שלם, עם הרבה מאוד שעות של ישיבה בסירה (לכו תגידו לבת 5 שתתאפק עוד קצת עם הפיפי כי רק עוד 3 שעות מגיעים...). 
בעל המלון ארגן לנו סיור שכלל שייט של שעתיים, סיור רכוב באי Caraorman שם גם אכלנו צהריים בבית של משפחה מקומית וחזרה למלון בשעתיים נוספים של שייט.
לבת החמש שלי השייט חזרה כבר היה מעייף, אבל ליתר הילדודס זה היה יום טיול מוצלח בהחלט.

הסיור באי היה מעניין מאוד, ראינו יישוב מבודד של 150 איש שחלקם חיים בבתי בוץ. האי כולו מכוסה בחול ים ועליו מגדלים בהצלחה רבה תירס, תפוחי אדמה, דלעות ומיני ירקות. מרכז הסיור היה ביקור ביער האלונים בני ה 300 שנה. אלונים לרוב לא גדלים על חול ים אך משהו במליחות של שכבות האדמה מטה איפשר להם לצמוח ולהתפרש ככה.

עוד סיורים נחמדים שניתן לעשות מהעיר המרכזית Tulcea: אפשר לתאם במלון ואפשר לגשת לנמל ולתאם באופן פרטי. יש סירות קטנות שתמורת 1000 ליי ייקחו אתכם לסיור פרטי ויש חברות עם סירות גדולות שתמורת 100-50 ליי לאדם ייקחו אתכם לסיור בקבוצה.
יש סיורים לעיר הנמל העתיקה Sulina עם בית הקברות של הפיראטים (וגם חלקה יהודית), סיורים לאי הנחשים בצד האוקראיני, סיורים לאי הדיונות Letea שם ניתן לצפות בלהקות הסוסים הפראיים, סיורים נקודת השפך לים השחור, ועוד.


מעיין ביצה ענקית, מוקפת קני סוף וצמחיית נהר


חווה באי Caraorman ובה גידולי תירס ותפוחי אדמה על חול ים
סיור רכוב ובטיחותי. חגורות בטיחות, מעקה גבוה, ודרך סלולה NOT

סיור ביער אלונים בני 300 שנים

ארוחת צהריים בבית של משפחה מקומית

3. המוזיאון הימי

ביקור בעיר Tulcea יכול לכלול הליכה נעימה לאורך הנמל (או רכיבה על אופניים למי שיש), ארוחת צהריים במסעדה משפחתית וביקור במוזיאון הימי המציג מיני דגים מעניינים ותאורה ייחודית. מדובר באקווריום קטן אך חוויה רגועה ונעימה לילדים. עלות הכניסה היא כ 5 ליי.
אתר המוזיאון: http://www.icemtl.ro/centrul-muzeal-eco-turistic-delta-dunarii/

חברים שלנו ביקרו גם במוזיאון האומנות המציג אמנות תורכית. לאתר המוזיאון לחצו פה


המוזיאון הימי בעיר Tulcea


4. מסעדות עם אוכל לילדים

כאמור, לבנות שלנו נמאס מהר מאוד מהגיוון הקולינארי של הדנובה, ונאלצנו לחפש אפשרויות אחרות.
הנה כמה המלצות שלנו ושל חברים שאכלו ואהבו:
Ivan Pescar - Fish Bar מסעדה בנמל עם נוף יפה לנהר. לאתר המסעדה לחצו פה
Old Times Pub מסעדה עם חצר חמודה ומקום לילדים לחלץ עצמות. לאתר המסעדה לחצו פה
Passo Doble מסעדה איטלקית הקרובה למוזיאון הימי. תכל'ס הבנות רצו פיצה. לאתר המסעדה לחצו פה


תפריט דגים וממליגה ברוב ימי הטיול


5. ציוד שכדאי לקחת

משקפות - הצטיידנו מראש במשקפות שהיו אטרקציה רצינית (וסיבה למריבה) והעסיקו את הבנות במהלך השייט. היה מגניב מאוד לתצפת ככה על הציפורים, הקרפדות וליליות המים.
בגדי ים - כשהגענו לאי, ראינו את ילדי המקום שוחים בעליצות רבה בקרבת מקום. היה לנו כל כך חם ולח באותו הרגע שממש הצטערתי שלא הבאתי את בגדי הים איתנו.
תכשיר נגד יתושים - אני ממליצה לרכוש משהו מקומי ולא להביא מהארץ. היתושות של הדנובה הן משומשו...


הצטיידנו מראש במשקפות

הצטערנו שלא הבאנו בגדי ים

עד פה רשמינו מהדלתה של הדנובה. 
מקום ייחודי ושונה, טבע טהור ונקי, שקט, רוגע ואוויר אחר.
האם זה המקום המושלם לחופשה עם ילדים? כנראה שזה לא מתאים לכל משפחה. אבל אם אתם אוהבים טבע, בעלי חיים, ורוצים לגוון בסופ"ש שקט ולא עמוס ועירוני, אז בהחלט כדאי לקחת את המקום הזה בחשבון. זול וקרוב כבר אמרתי? תיהנו!

לא השתכנעתם? מעדיפים חופשה יותר עירונית?
מוזמנים להציץ בהמלצות לטיול עם ילדים בקלוז' או לטיול עם ילדים בסיביו.


#תודה ענקית למשפחת קמזל על השותפות במסע הזה ועל התמונות שחלקו איתי פה.

תגובות

  1. with - EVIAN TOURS ( IASI) , only 3 hours from Bucharest - Visit - DELTA SIRETULUI neer FOCSEANI City

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול