בריסל - המלצות לטיול קצר

לרגל חגיגות ה 40 של בעלי (הזדקן הבחור), החלטנו לנסוע לסופ"ש זוגי. 
חיפשנו משהו קרוב, קליל וגם - טיסה זולה. הטיסה הכי זולה שמצאנו הייתה לבריסל אבל הוא כבר ביקר שם במסגרת העבודה ולא ממש התלהב כשסיפרתי לו על היעד הנבחר. הבטחתי לו שנהנה מאוד ושאני בטוחה שיש לעיר מה להציע לנו ובאותה הנשימה לקחתי על עצמי משימה - לבלות וליהנות כמה שיותר בסופ"ש הזה שהוקדש ליומולדת שלו ולשמח אותו. שיטוט מסיבי ברשת והתייעצות עם ישראלים מקומיים הניב את אחד מהטיולים המשובחים שהיו לנו. היה פשוט מ-ד-ה-י-ם!! 

החלטנו לבלות יום וחצי בברוז' ויום וחצי בבריסל.  לקריאת ההמלצות על ביקור בקטנה בברוז' לחצו פה

לקריאת ההמלצות על ביקור בקטנה בבריסל המשיכו לגלול מטה:
בריסל מוארת ומרהיבה לכבוד חג המולד
הכיכר הגדולה בבריסל

חמש המלצות לביקור בבריסל

1 - סיור מודרך ברחבי העיר

תמיד נחמד לשוטט בעיר חדשה במיוחד אם יש לה שיק אירופי וקסם מונרכי. אני ואהבת להסתכל על הבניינים היפים והארמונות הישנים ולספר לעצמי סיפורי אגדות. אבל גיליתי שהסיורים המודרכים הקצרים נותנים ערך מוסף לטיול. האנקודות המעניינות, הבדיחות המקומיות וההקשרים ההיסטוריים הופכים את העיר לחיה יותר ואת הבניינים למעניינים יותר.
לקחנו סיור של שעתיים וחצי, עם מדריך מפולפל ומשעשע. הסיור מבוסס טיפים, כלומר בסופו כל אחד משלם כראות עיניו (אנחנו מקפידים לתת לפחות את שכר המינימום של אותה המדינה בתוספת טיפ). לפרטי הסיור לחצו פה


2 - ביקור במוזיאון

לפחות אחד. בכל זאת, הגעתם עד בלגיה, לא תתנו צ'אנס? 
חווית המוזיאונים בבריסל כל כך נעימה ונקייה ושקטה. ויש כמה מוזיאונים ממש קלילים וחביבים. כך שאני ממליצה ללכת לפחות למוזיאון אחד.
רמז: ידעתם שהדרדסים הם בלגים? וגם טינטין? ובכלל שבבלגיה יש מלא מלא מלא קומיקס וגרפיטי?
מוזיאון הקומיקס! אם כך. לאתר המוזיאון לחצו פה 
ידעתם שהדרדסים הם בלגיים?

עוד אפשרות קלילה למדי היא מוזיאון מגריט. ההוא עם הכובע השחור הקטן שמצייר גשם של אנשים, ושמיים עם עננים. אם הסתכלתם על פוסטרים בחדר המתנה במרפאה, אז אתם יודעים מי זה. בטוח.

לאתר המוזיאון לחצו פה 


יש גם מוזיאון שמוקדש כולו לטינטין וחבורתו - אם אתם מעל גיל 40, אתם יודעים מי זה. המוזיאון נמצא מחוץ לעיר אבל במרכז בריסל יש גלריה מושקעת למדי שנותנת הצצה לעולמו של טינטין. 
לאתר הגלריה לחצו פה

הידעתם שטינטין הוא בלגי?

3 - אוכל

הבלגים אוהבים לאכול ומסתבר שגם אוהבים לבשל. המוצרים שלהם טריים והאוכל טעים בצורה יוצאת דופן. וזה עוד לפני שהגענו לשוקולדים המטורפים ולוופל הבלגי הידוע בכינוי "וופל". 
כלומר, צועדים ברחוב ומריחים וופל. ממש מריחים. ואם לרגע לא מריחים וופל זה כי מריחים שוקולד. ברחוב!
אם יצא לכם להגיע לברילוצ'ה, אתם בטח מכירים את החוויה.

ההמבורגר הכי טעים שאכלנו מימינו, נמצא במקום עם השם המופרך "רחל". בעלי הרים גבה כשהבאתי אותו לשם. אבל עם האינטרנט לא מתווכחים. כמות ההמלצות על המקום גרמה לי להתעקש שנכנס. וטוב שכך. לרחל יש את השיק הנכון והמטבח הנכון. וגם, ממש קרוב לפסל של "הילד המשתין" אז אפשר לשלב יחד. לאתר המסעדה לחצו פה 

מסעדה ידידותית לילדים ארוחת בוקר מגניבה, בירות טובות וגם מקום ידידותי לילדים שמספק ארגזי משחקים ותעסוקה הוא המקום עם השם המופרך הבא: "תשמע אם יורד גשם" כן, כן, כך קוראים למקום.  או במילים אחרות: Houtsiplou לגמרי שווה להגיע ולו בשביל האווירה ההיפסטרית הצעירה והמגניבה.
לאתר המסעדה לחצו פה 
גם בירות טובות וגם ידידותיים לילדים

מסעדות שמקומיים המליצו לנו עליהן אבל הספקנו להגיע:
מסעדת שף לאוכלי כשר/צמחוניים La Villa Emily המליצו לנו על המסעדה הזו עם מנות משובחות ומחירים סבירים. ניתן לבקש מהשף מנת דג בנייר כסף. לאתר המסעדה לחצו פה 

המולים הטובים ביותר יימצאו במסעדת Chez Lion לצערנו לא הצלחנו להשיג בה מקום ישיבה לארוחת ערב אבל אם היינו מתארגנים מראש, היינו מצליחים. לאתר המסעדה לחצו פה

4 - מקומות לראות

הילד המשתין הפסלון המקורי נגנב כל הזמן וכיום מוגן היטב במוזיאון הלאומי, במקומו עומדת רפליקה בפינת הרחוב. כבר ממרחק ניתן להבחין בעשרות אנשים מקיפים אותו ומנסים לתפוס זווית צילום טובה. גם בלילה, גם בגשם, הילדון מוקף באנשים מצלמים. והוא? משתין עליהם.
כמה מטרים ממנו במעלה הרחוב נמצא מוזיאון התלבושות שלו (!). לפסל הזה יש אלפי תלבושות וגם יש לו סטייליסט שהעבודה שלו היא להלביש אותו ולהפשיט אותו בתאריכים הנכונים. זכינו להגיע ביום הבינלאומי למאבק באלימות במשפחה, ביום זה מקובל ללבוש כתום. וגם הילדון נרתם למאבק.


אטומיום מבנה מיוחד בצורת גביש ברזל. הוא נבנה לתערוכה עולמית שהתקיימה בבריסל בשנות ה 50 וממנו נשקף נוף מרהיב של העיר. המסעדה במקום מומלצת ומאוד רצינו להגיע אליה. א-ב-ל למדנו על בשרנו ומאוחר מידיי שצריך להזמין מקום מראש ופספנו את החוויה. שימו לב שהאטומיום נמצא מחוץ לעיר כחצי שעה נסיעה. קרוב לאיו נמצא פארק המיניאטורות המומלץ מיני אירופה.
לאתר האטומיום לחצו פה לאתר מיני אירופה לחצו פה 

פסל המלכה אליזבת ברוב העולם מקובל להציב פסלים של גברים. לרוב מלכים או גנרלים, רכובים על סוס או מחזיקים בחרב גדולה ומסתכלים על כולנו מלמעלה. והנה בבריסל זכינו לראות את הכבוד וההוקרה הניתנים למלכה אליזבת. אליזבת הייתה גם מלכה, גם אמנית וגם חסידת אומות עולם. אז כיבדנו אותה לרגע והפנינו את הגב לפסל של בעלה שמוצב מולה.... את אליזבת ניתן לראות בכיכר Albertine שבהר האומנויות עליו ניצבים מוזיאונים רבים המחוברים ביניהם וניתן לעבור מאחד לשני בלי לצאת לקור שבחוץ.
מלכה שהיא חסידת אומות עולם

5 - שיטוט בעיר

הגיוני שמי שמגיע לבריסל מסתובב במרכז ההיסטורי המתויר ושוקע בבתי הקפה המדהימים ובחנויות המזמינות. אני מזמינה אתכם להרים את הראש מחלונות הראווה וליהנות מאומנות הרחוב שבריסל מציעה ומפינות החמד המראות את החשיבות שנותנת העירייה למרחב הציבורי. ראינו גינות קהילתיות, שבילי אופניים בכל מקום, ראינו גידולי עגבניות וירקות סביב עצים עירוניים, נתקלנו בספסלים מעניינים המאפשרים לאנשים רבים לשבת יחד ואפילו בפינות השתנה לכלבים. עיר שמכבדת את תושביה.
ציורי קיר בכל מקום, גם בעיר העתיקה


מרחב ציבורי מושקע


איך מלמדים את הכלבים להתאפק עד פה?

ואם זה לא עשה לכם חשק להגיע לבריסל בקטנה, אז אולי המלון יעשה לכם חשק.

איפה ישנו?
במלון קטן על שדרה רחבה וקרובה לילד המשתין ובתי קפה מתוקים. השדרה לא נחשבת לאזור המתויר אך לחלוטין במרחק הליכה ממנו ולכן המחיר האטרקטיבי. החדר היה נקי ונעים, האמבט גדול ומפנק. להזמנת המלון לחצו פה

להמלצות נוספות על בריסל ותמונות מקסימות של העיר, מזמינה אתכם לבלוג רק עתיק של רחל לביא דגן.


תהנו!

תגובות

  1. הגענו בעקבות ההמלצה למסעדת רחל לאכול המבורגר. מה שקיבלנו בפועל היה מאד רחוק ממה שמתואר בכתבה. הזמנו דרגת עשיה מדיום. בפועל קיבלנו המבורגר מאד יבש ושרוף. מה הכוונה בשרוף? שהשכבה החיצונית שלו חרוכה לגמרי ומצופה בשכבת פחם שחור. אם זה מדיום, מעניין איך נראה וול דאן... בקיצור - אני לא ממליצה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי לא! הייתה לנו חוויה נהדרת. מצטערת שככה יצא לכם :(

      מחק
  2. הקישור של המלון לא תקין, אפשר את שם המלון?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול