ברוז' - המלצות לטיול קצר

בעלי חוגג 40, כמעט. אז חיפשנו יעד קרוב שנוכל לקפוץ אליו לחגיגה בשניים.
הטיסה הכי זולה שמצאנו הייתה לבריסל וכך נפל הפור. אחרי שיטוט ברשת הבנתי שהזמן קצר והמלאכה מרובה, יש הרבה מאוד מה לראות באזור, אז החלטנו שנבלה יום וחצי בברוז' ויום וחצי בבריסל.
להצצה בהמלצות לטיול בבריסל לחצו פה  להמלצות טיול בברוז', המשיכו לגלול מטה.





ברוז' - ביקור בקטנה

בשדה התעופה לקחנו אוטובס/שאטל (7 יורו לאדם) לתחנת הרכבת המרכזית ושם רכשנו כרטיסיה של 5 נסיעות שהייתה זולה יותר מרכישת שני כרטיסים הלוך חזור.

תוך שעה וחצי הגענו לברוז', כשבדרך אחד מאיתנו ישן והשני נהנה מנופים כפריים של שדות ירוקים, פרות מלחכות עשב ובתי כפר אדומי רעפים (נחשו מי ישן ומי נשאר ער...).
אמרו לנו שאחת הסיבות לכך שברוז' יפה, היא שהעיר לא הופצצה באף אחת ממלחמות העולם והבתים מהמאה ה13 וה 14 נשארו עומדים על תילם. אך כמה שלא דמיינו, לא הבנו את העצמה והיופי שבבניינים העתיקים הללו, עומדים גאים עם לבנים צבעוניות, ארובות מעלות עשן מהקמינים הדולקים וחזיתות מקושטות ברוח חג המולד.

5 המלצות לבילוי בברוז' (בקטנה)

1 - שייט בתעלות

בימי הביניים הייתה ברוז' מרכז סחר בינלאומי, אליה התנקזו תבלינים, אבנים יקרות, מוצרי טקסטיל ועוד מיני אוצרות מארצות רחוקות. האניות הגדולות עגנו בנמל וממנו הורדה הסחורה לסירות קטנות אשר שטו לאורך העיר בתעלות צרות עד לבית המכס הגדול שבמרכז העיר. 
יש 5 נקודות עגינה בעיר, מכך אחת מהן ניתן לעלות על סירה שתיקח אתכם לשייט של חצי שעה בתעלות, מתחת ל 43 הגשרים לאורך הבתים שחצרותיהם נושקות לנהר. שימו לב - מדובר בבילוי קריר למדי. התלבשו בהתאם!
דוגמה ניתן לראות פה  


אזורים עתיקים במיוחד, עם בתים מהמאות ה13 וה 14
בילוי רומנטי אך קריר, רצוי להתלבש בהתאם

2 - ביקור במוזיאון Historium 

התמונות שצילמתי אינן רלוונטיות כיוון שהן לא מצליחות להעביר את החוויה התלת מימדית ורב חושית שהמוזיאון הזה מייצר.
מדובר במיצג רב מימדי המשלב ריחות, בובות זזות, סאונד מצוין וסרטונים. כולם יחד מובילים את המבקרים במוזיאון דרך ההיסטוריה של העיר ומחיים אותה כפי שהייתה בימי הביניים. המוזיאון נמצא באחד הבניינים המרכזיים בכיכר הגדולה, יש בו פאב עם נוף יפיפה ותצפית פנורמית לכיכר ויש בו מרכז VR מציאות מדומה היסטורי.
הביקור מומלץ בחום לכל הגילאים!  לאתר המוזיאון לחצו פה 
תצפית מהמוזיאון על הכיכר המרכזית

3 - סיור טעימות

מהר מאוד הבנו שהבלגים אוהבים אוכל טוב. מה שאומר שהגענו למקום הנכון. אבל כיוון שאין לנו הרבה זמן, החלטנו לקחת סיור מודרך מבוסס טיפים, שמשלב טעימות והסברים על האוכל - ההחלטה הכי טובה שעשינו!!
במשך כשלוש שעות צעדנו מפינה נסתרת לפנינה חבויה אחרת, טעמנו שוקולדים, בירות, וופלים ושמענו סיפורים ואנקדוטות מ על המתכונים, השמות וההיסטוריה שמאחורי הטעמים הנפלאים שהתגלגלו לנו בפה.
בסוף הסיור שמחנו לתת למדריכה 20 יורו וחיבוק. היא הייתה נהדרת.
להזמנת מקום בסיור לחצו פה
בבלגיה אסור להגיד French fries, אמורים Belguiem Fries

את הפרלינים המציא רוקח שעטף תרופות בשוקולד כדי שיהיה קל לקחת אותן

4 - שיטוט ברחובות העיר

צעידה ברחובות ברוז', מעלה מיד ניחוחות של וופל מכל כיוון. אם לרגע עוצרים מבחינים בשובל של ריח שוקולד משתלב לו בחגיגה הקולינרית הזו. אני ממליצה בחום על שיטוט ללא מטרה בסמטאות הצרות, בינות לחלונות עם וילונות התחרה ולבנייני הלבנים העתיקות. מבטיחה שתמצאו פינות חמד עם קפה טוב במיוחד לשבת בו. הליכה לאורך התעלה הראשית תביא אתכם לאגם האהבה שנחשב למקום הרומנטי ביותר בברוז'.
מומלץ לבקר גם בשוק הדייגים הישן שכיום מארח אמנים המוכרים עבודות יד וכמובן בשתי הכיכרות המרכזיות של העיר. 


שיטוט בסמטאות ברוז', יביא אתכם לפינות קסומות

5 - מוזיאונים של אוכל

בברוז' יש מספר מוזיאונים חמודים למדי, הספרים את ההיסטוריה של האוכל. 
מוזיאון השוקולד choco-story - לאתר המוזיאון לחצו פה
מוזיאון הצ'יפס Frietmuseum לאתר המוזיאון לחצו פה אומרים שזהו מוזיאון הצ'יפס היחיד בעולם. הצ'יפס שלהם מדהים והרוטב עוד יותר!!!
מוזיאון הבירה - בברוז' יש מספר מסבאות שהמציעות סיורים והסברים על דרך ייצור הבירה. אנחנו הגענו למסבאה הזו בהמלצת המדריכה מסיור האוכל, ובאמת הבירה שלהם הייתה משובחת.


- איפה ישנו?
במלון Jacobs הממוקם בשכונה עתיקה ובמבנה מימי הביניים, אך מחוץ למרכז ההיסטורי המתויר. מספיק קרוב כדי ללכת ברגל ומספיק רחוק מהמולת שוק חג המולד (המקסים).  חדר קטן ונקי בעלות של כ 100 יורו התאים לנו בהחלט. להזמנת חדר במלון לחצו פה



ואחרון חביב, כדאי מאוד להגיע בזמן חג המולד, השוק השנה נפתח ב 23.11 וממשיך כחודש. הוא מתפרש על שתי כיכרות (הכיכר הגדולה וכיכר סימון) ויש בו רחבת החלקה על הקרח ועשרות דוכני מזון ומזכרות יפיפיות ברוח החג. שווה לבקר גם ביום וגם בלילה על מנת ליהנות מהאורות.


שוק חג המולד בברוז'



תגובות

  1. וואו, ברוז' נראית לי יעד נהדר לטיול זוגי בעונת השלכת. הייתי בה בקיץ עם ילדים קטנים וכעת אני מבינה שזה לא היה בהרכב הנכון ולא בעונה הנכונה...:-)

    השבמחק
  2. בהחלט סיבה לביקור נוסף. אחרי השוק של וינה תוכלי להנות גם בברוז' :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול