סנט פטרסבורג עם ילדים - המלצות לביקור St. Peterburg

סנט פטרבורג היא אחת הערים היפות והמעניינות ביותר שיצא לי לבקר בהן. לשמחתי זכיתי להיות שם מספר פעמים וכל פעם נחשפתי לפנינה קסומה ומלכותית אחרת. פיטר, היא המעוז המלוכני של הצארים הרוסים מספק תצפית להלסינקי. ממש מעבר לים, אירופה המערבית מציצה. ניחוח אירופאי נושב מכל צד אך הנוכחות הסובייטית ממאנת לעזוב.
כששמעתי שהמונדיאל קופץ לביקור, מיד התקשרתי לחברים טובים שמתגוררים בסנט פטרסבורג וביקשתי שימליצו על מקומות שבעיניהם כדאי לבקר כשמגיעים לביקור עם ילדים.

אז המונדיאל עדיין פה והחופש הגדול גם, כל שנותר הוא להכין רשימה המכילה כמה דברים קלאסים, כמה מוזיאונים וכמה יוצאי דופן לביקור עם ילדים בסנט פטרסבורג:


                                                                         פארק ילגין ריאה ירוקה באמצע העיר

גם בחורף כיף בסנט פטרסבורג 

הקלאסיים:
1) המבצר של פטר Peter and Paul Cathedral - לאתר לחצו כאן
מעבר למבנה המרשים, להיסטוריה, לתערוכות המוצגות שם, ולתותח העתיק שיורה פעם ביום בצהריים. המקום מציע גם סיורים מודרכים לילדים, סדנאות לילדים ועוד פעילויות. כדאי להתעדכן מראש באתר.  חברי מספרים שזהו מקום נהדר לשבת על חוף הנהר וליהנות משמש קייצית ובסיום הסיור מומלץ לאכול במסעדת קורושקה (סוג של דג נפוץ במי הנהר), מסעדה עם נוף מדהים לנהר ולמוזיאון ההרמיטאז', במקום ישנו חדר ילדים. המסעדה מספקת שירותי הסעה מהחנייה. לאתר המסעדה לחצו כאן
לאוהבי נשקים ומור"קים, מול המבצר נמצא מוזיאון הנשק עם תצוגות נשקים מתקופות שונות בהיסטוריה. ניתן לראות בו את ה"שטן" הידוע לשמצה.

השטן מסנט פטרבורג

2) כנסיית יצחק הקדוש Saint Isaac's Cathedral - לאתר לחצו כאן
זהו אחד מבני הדת המרשימים ביותר בסנט פארבורג, ששרדו את הקומוניזם ונשארו עומדים על תילם ובמלוא הדרם. גם אם אתם לא בעניין של ויטראז'ים ואייקונות, מומלץ מאוד לעלות במדרגות (100+) להגיע למרפסת ולצפות בנוף של העיר. 
ממש ליד, יש בית קפה בשם שאסטי (счасте). המקום חמוד מאוד. אומנם ללא חדר ילדים אבל ידידותי מאוד ומציע תפריט ילדים. צפייה קלה באניסטוש שלו מעוררת את כל החושים.

3) כנסיית הדם השפוך - спас на крови לאתר לחצו כאן
את ההמלצה להיכנס פנימה ולראות את קירות הפסיפס האדירים, ניתן לקרוא בהרבה מקומוץ אבל לענייננו מה שחשוב הוא שצמוד לכנסיה, בזמן המונדיאל יש את רחבת ה פאן-זון של פיפא, היכולה להכיל 15,000 אנשים בו זמנית. מתקיים שם יריד אוכל, שתייה וצפייה במשחקי המונדיאל לאורך החודש הקרוב. הנה, בהינף רגע ניתן לשלב ספורט והיסטוריה גם יחד.
בנוסף, לא רחוק משם יש מסעדה מומלצת בשם "גוס גוס" (GOOSE GOOSE) ובה חדר ילדים מאובזר שמאפשר לכם לאכול בשקט בזמן שהילדים משחקים ונהנים.

4) שייט תעלות
אחת האטרקציות המוכרות והמומלצות בעיר. ובצדק! 
בכל פינת רחוב שיש בה תעלה, יש גם מקום עגינה ואפשר לעלות על סירה שתיקח אתכם לסיבוב, סיור בלילה הוא מומלץ במיוחד בגלל הלילות הלבנים המלווים את המונדיאל וכיוון שבלילה נפתחים הגשרים למעבר ימי (בסביבות 1 בלילה). עוד המלצה: לקחת אתכם בגד ארוך כי קר בלילה בשייט.
גם אני הייתי ילדה פעם ונהניתי מאוד מהשייט הזה


  

5) פארק ילגין елагин
זהו הפארק של העיר. פארק ענק מרהיב ביופיו, עם הרבה שבילים ומקומות קסומים. המקום מלא ציפורים וסנאים, ובקצה המערבי שלו ישנה נקודת תצפית מרהיבה על הים (המפרץ הפיני). חשוב לציין שיש פארקים מדהימים(!!!) מחוץ לעיר עצמה. באזור הארמונות ומומלץ מאוד להקדיש להם לפחות יום אחד של טיול אם לא יותר. 

קלאסי לילדים:
6) לונה פארק
בדרך לאצטדיון הכדורגל המרכזי, עוברים ליד הלונה פארק. אשר בימי הקיץ פתוח עד השעות המאוחרות של הלילה. מומלץ לעלות על הגלגל הענק ולצפות בשמי העיר המוארים. אגב, לאלו שמגיעים לאצטדיון מומלץ להגיע בתחבורה הציבורית (לא במוניות אובר, כיוון שלא ניתן להיכנס לאי בו ממוקם האצטדיון בלי אישור כניסה) רק מוניות רשמיות אוטובוסים או מטרו. ואם אתם נוסעים במטרו, על הקו שמוביל לאצטדיון  (קו מס' 5 סגול) ישנה את תחנת המטרו "אדמירלטיסקאיה". זוהי תחנת מטרו מעניינת במיוחד שנחפרה בעומק של 90 מטר מתחת האדמה!!! 

הלונה פארק ממרום הגלגל הענק


                                    אצטדיון הכדורגל בפטרסבורג

7) האקווריום Oceanarium - לאתר לחצו כאן
האקווריום הענקי מציג כ 120 מיני דגים, מעל ל 20 מיני כרישים ושבעה אזורי אקלים מיימי שונים, כל זאת ב 35 אקווריומים בגדלים משתנים. ניתן לראות בו את דג החידקן (בלוגה) הנמצא בסכנת הכחדה. מהדג הזה מפיקים את האיקרה המפורסמת השחורה והיום אסור לדוג אותו.
35  מטר של מנהרה תת מיימית שניתן ללכת בה ולראות את הדגים שוחים מסביבך


                                                              אני רואה פה דג, בעלי רואה קאוויאר

8) הבית ההפוך ДОМ ВВЕРХ ДНОМ - לאתר לחצו כאן
מקום אדיר שעובד על אשליה חזותית וגורם לך לחשב ולהרגיש שאתה מהלך בבית שכולו הפוך.

9) מיני רוסיה Scale Model Museum - לאתר לחצו כאן
מוזיאון קטן וחמוד שבדומה למיני ישראל המוכרת מלטרון, מציג מודלים מיניאטורים של אתרים מפורסמים בסנט פטרסבורג וברוסיה בכלל. מונומנטים מוקטנים מסנט פטרסבורג במערב ועד לחברובסק במזרח. החברים שלנו ביקשו להדגיש, שבביקור עם ילדים כדאי להרחיק אותם מה"בבושקות" השומרות על המיצג. הן קשוחות במיוחד ולא ידידותיות לידיים הנשלחות ומנסות לגעת בו.

Image result for Petrovskaya Aquatoria, Scale Model
                                                                 התמונה לקוחה  מגוגל
10) עוד מסעדה ללכת עם ילדים - "בקיצר" לאתר לחצו כאן
זהו בית קפה ישראלי השוכן ברחור רובינשטיינה 40 , המקום מגיש מטעמים ישראלים מוכרים כמו חומוס בפיתה, שוארמה, סביח, פלאפל וטחינה. אין בו חדר ילדים אבל מאוד אוהבים שם ילדים ואם תגיעו בחגים יהודיים, הילדים יוכלו ליהנות מפעילות מותאמת גיל בזמן שאתם אכלו בנחת.


המוזרים:
11)מוזיאון הלחם muzei-xleb - לאתר לחצו כאן
לאוהבי הפחמימות, הטעימות, הריחות והגיוון. מקום חמוד מאוד עם מייצגים מעניינים ופשוטים להבנה.

Image result for St. Petersburg Museum of Bread
התמונה לקוחה מגוגל 

12) מוזיאון משחקי מחשב סובייטים  Museum of soviet arcade machines- לאתר לחצו כאן
נראה מקום ממש אדיר, במיוחד לחובבי הגיימינג, הוינטאג', ההיסטוריה וכמובן לבעלי חוש הומור.
Image result for museum of soviet arcade machines
התמונה לקוחה מגוגל 

13) מוזיאון החתולים
Cat Museum - לאתר לחצו כאן
לפני כמה חודשים אימצתי חתולה וזה הפך להיות עניין די מרכזי בחיי, כך יצא שהתוודעתי אל המקום המשוגע הזה ואני עלולה לנסוע שוב לפטרבורג, ולו כדי לבקר בו. מוזיאון חתולים! משלב אמנות על חתולים, ביולוגיה שלהם, פעילויות לילדים וחללי משחק לחתולים אמתיים. נשמע ממש מוזר ונשמע שממש בא לי להיות שם.
התמונה לקוחה מאתר המוזיאון
באותו ההקשר, גיליתי שלסנט פטרסבורג יש עניין עם חתולים. כיוון שההרמיטז' נבנה על גדות נהר הנייבה, מאות המרתפים שלו נחפרו למעשה בתוך ביצה אשר מטבעה מושכת מיני זוחלים ומכרסמים. עקב כך, מועסקים בהרמיטאז' חתולים (כ 70!!). במועסקים כוונתי לכך שהם נחשבים לחלק מכוח האדם הרשמי של המוזיאון! אם אתם מבקרים בעיר באפריל, נסו להיות באזור ביום החתול העירוני, בו מקיימים סיורים מודרכים במרתפי הארמון עם ביקורים במחילות החתולים. ילדי ביה"ס מביאים ציורי חתולים ואנשים עומדים בתור כדי לנסות לראות את החתולים ולגעת בהם כתבה על חתולי ההרמיטאז'

אין ספק שיש בי אהבה למזרח אירופה, ולרוסיה בפרט. מקווה מאוד לחזור לסנט פטרסבורג גם עם הבנות שלי ובינתיים, מקווה שתעשו שימוש בפוסט הזה ותיסעו לבקר. ומונדיאל שמח!

לקריאת כתבה שלי בנושא בערוץ הספורט, לחצו כאן
להמלצות נוספות על טיול בסנט פטרסבורג, הכנסו לבלוג מתוך עולמי

תגובות

  1. פוסט נהדר. אני חולמת להגיע לעיר הזאת כבר שנים רבות! אני ממש חייבת לדעת. כמה כסף מרוויח חתול בחודש? האם יש להם ביטוח רפואי ושאר תנאים כמו לעובדים האחרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! אז הם לא מרוויחים כסף אבל יש עובדי מוזיאון שאמונים על הטיפול בהם. ואימוץ חתול כזה נחשב למזל טוב אז לפעמים אנשים לוקחים אותם ואז מחזירים (או שלא....) הבטחתי לך תמונה אבל לא מצאתי משהו מיוחד חוץ ממה שגוגל מצא לי.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול