9 המלצות לטיול בסיגישוארה Sighisoara

סיגישוארה היא עיר מצודה יפהייפיה במרכז טרנסילבניה. 
העיר המבוצרת היטב, נבנתה בימי הביניים על ידי גרמנים סאקסונים (ומסוקסים?) וב 1999 הוכרה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. בעברה הייתה מרכז מסחר ואמנות עולמי והוקמו בה כ 15 גילדות שונות אשר חיו זו לצד זו.


מעבר העץ משמאל נבנה ב 1800 לטובת זקני השבט, על מנת שיוכלו גם הם להגיע בנוחות לכיכר העיר

מרתק נכון? הרי ברור שלא בגלל זה הגעתי לסיגישוארה.... הגעתי אליה כיון ששם נולד דרקולה. או לפחות כך אומרים. במסגרת המסע הבלתי מוכתר שלי, לתור את נקודות העניין הרומניות הקשורות לנסיך המרושע הזה, ידעתי שאני צריכה לעבור גם בעיר הזו. והרווחתי בגדול, כי היא מיוחדת ואמיתית וסחפה אותנו בדמיון הרחק אל העבר.


כיכר העיר הצבעונית, היא דווקא מרובעת

אז הנה 9 המלצות לטיול בסיגישוארה:

1. תצפית ממגדל השעון Turnul cu Ceas

התחלנו מכיכר העיר המרכזית Piata Cetatii שבמרכז המצודה. המשכנו למגדל השעון, שם ניתן לעלות לתצפית על העיר (מגובה 64 מ') ולביקור קצר במוזיאון ההיסטוריה של סיגישוארה. המגדל נבנה במאה ה14 ושרד שריפה גדולה. עד היום ניתן לראות כיצד הוא חולש על הכניסה אל העיר ולהתרשם מהשעון שלו ודמויות העץ המגולפות ביד. מהכיכר יוצאות סמטאות קטנות המתפתלות מטה לתחתית הגבעה, כל סמטה "השתייכה" לגילדה אחרת של בעלי מלאכה אשר חיו בעיר. 


מגדל השעון היפה, מראה מהכיכר

תצפית מהמצודה אל העיר החדשה יותר


2. הבית של דרקולה

כאמור, אטרקציה מרגשת שלא ניתן לוותר עליה (עמדנו והסתכלנו על קיר). בהליכה מהכיכר אל עבר מגדל השעון, תחלפו על פני בית צהוב. זה זה. שם נולד ולאד צפאש בדצמבר 1431. כשהיה בן 4 עברה משפחתו לעיר הבירה של נסיכות ולאכיה דאז, טרגובישטה. כיום יושבת בבית הזה מסעדה, אשר גובה תשלום סמלי עבור הביקור בקומה השנייה.
פה נולד וגדל (עד גיל 4) דרקולה האיום
בעיר הולדתו של דרקולה חייבות להיות נקודות אפלות



3. סיור לאורך חומת העיר Cetatea Sighisoarei ומגדלי הגילדות


הבנות קיבלו שיעור היסטוריה קצר על פרולטריון, כוח התאגדות ומלאכות יד ויצאנו לחפש את 11 המגדלים לאורכה של החומה. לחלק מהמגדלים ניתן לטפס או להיכנס. בחנו את ההבדלים בין מגדל החייטים למגדל הסנדלרים, ולמגדל עושי החבלים (?!) לא קשה לנחש מי הייתה הגילדה העשירה יותר, החזקה יותר והבטוחה מכולן (רמז, הגודל כן קובע).
11 מגדלי גילדות לאורך חומת העיר

4. מדרגות התלמידים Scara Scolarilor

במגדל החייטים, המגדל הרחב עם שתי הקשתות, חזרנו לכיכר המרכזית ופנינו ימינה, לכיוון מדרגות התלמידים. 175 מדרגות האבן נבנו ב 1662 על מנת להגן על התלמידים מפגעי מזג האוויר הקר, בדרכם לכנסיה בה למדו. המדרגות מקורות בגגון מעץ' המוביל אל הכנסייה Biserica din Deal עם ציורי הקיר המשוחזרים וכן, אל בית הקברות. 
מדרגות התלמידים נבנו ב 1662



5. פסטיבל ימי הביניים

אם שפר מזלכם או שתכננתם היטב, תזכו להגיע לסיגישוארה בסוף יולי. כל שנה נערך בעיר פסטיבל ימי הביניים במסגרתו נערכים מופעים רבים, תערוכות, מייצגים אינטראקטיביים ושחקנים מחופשים ברחבי הרחובות. לעמוד הפסטיבל לחצו כאן


6. ארוחת בוקר

לקחנו מלון ללא ארוחת בוקר ושמחנו לשוטט מוקדם לפני שהגיעו כל התיירים ולהתיישב במסעדה של מלון Casa Wagner בכיכר העיר. המלון ממוקם בבניין עתיק במיוחד ונהנינו מהמבנה היפה עם הקשתות, הבנות התרוצצו בפאטיו הפנימי וארוחת הבוקר נעמה לנו מאוד. 


ארוחת בוקר טעימה ואווירה מעניינת

7. ביקור בבית הכנסת 

למרגלות המצודה, ממש באחד הרחובות הראשונים של העיר, נמצא בית הכנסת העתיק של סיגישוארה. למיטב ידיעתי, בית הכנסת אינו פעיל בימינו ולרוב עומד סגור אבל המשפחה השכנה שומרת עליו היטב ומטפחת את גנו. ניתן לדפוק על דלתם ולבקש בנימוס שיפתחו אותו. בידם המפתח והם שמחים להראות אותו לאורחים.
בית הכנסת של סיגישוארה




8. בריכה

הגענו לסיגישוארה בתקופה חמה למדי, ואחרי יום שלם של הליכה בשמש חשנו צורך עז להתרענן. מצאנו את מלון Korona אשר תמורת 40 ליי לאדם נתנו לנו להיכנס לבריכה וליהנות מרחצה הגונה וקוקטייל טוב.
לזכותו של מלון זה אומר, שקרתה לנו תאונה קלה ונזקקנו לטיפול רפואי דחוף (ילדה מדממת, תפרים, אנטיביוטיקה, כיף של חוויה). צוות המלון לא עזב אותנו לרגע, נציגת המלון הסיעה אותנו לביה"ח ונשארה ללוות אותנו ולתרגם לנו במהלך הטיפול הרפואי. אנו חווים להם תודה על כך ועל החוויה שהשתפרה פלאים בזכותם. אם אתם מגיעים לשם, מסרו ד"ש לגב' Anda Orzan המקסימה.


הבנות נהנו מזה יותר מהכול

9. בירה קרה

יצאנו בערב להתרענן עם בירה קרה יחד עם המקומיים. במרחק כמה צעדים מחוץ לעיר העתיקה, בגינת בית קטן, נמצא "בית הדרקונים". אולי בהשראת משחקי הכס אבל כנראה בהשראת משפחתו של דרקולה, שסמלה המלכותי הוא הדרקון. תמצאו שם מוזיקה טובה, אווירה קלילה ובירה קלה. לא תמצאו שם אוכל. לעמוד המקום לחצו כאן


בית הדרקונים

למרות החום הלא טיפוסי ולמרות התקרית הרפואית שלנו, הצלחנו ליהנות מהביקור שלנו בסיגישוארה. למה? כי שתינו מלא. סתם, לא באמת. פשוט מדובר בעיר קטנה ובאמת יפיפייה. שכמהלכים ברחובות שלה אפשר בקלות לדמיין איך נראו החיים פעם, במאה ה 14. שלווים אך מסעירים, בטוחים אך מסוכנים, פשוטים אך רומנטיים. כמו סיגישוארה.

מבקרים גם בסיביו? היכנסו לקרוא המלצות על העיר
ממשיכים לבראשוב? קראו פה המלצות לטיול
אתם בדרך לקלוז'? הנה סיכום ביקור שם

תיהנו!

תגובות

  1. יופי של רעיונות. אהבתי את התיווך שעשית לילדים ולמדתי בעצמי על הגילדות ועל כל הפינות שאני פספסתי בסיגישוארה (אבל פיציתי על זה בברשוב אז מקווה שזה יסולח לי)

    השבמחק
  2. יופי של פוסט. מעולם לא הייתי במקום הופתעתי מכמות הדברים שניתן לעשות שם. התמונות יפות ממש ומעבירות את האווירה הצבעונית ולעיתים קודרת (כשמדובר בדרקולה). תודה!

    השבמחק
  3. פוסט נפלא, עושה חשק להגיע למקום!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

בוקרשט עם ילדים - המלצות למקומות באוויר הפתוח

10 דברים לעשות עם ילדים בסיביו Sibiu

בראשוב עם ילדים - המלצות לטיול